Jump to content

Edit History

julietkilo

julietkilo

Har brukt Google Documents sin Powerpoint-klone ved navn "Slides" som kjører rett i nettleseren din. 

Det er gratis, du må bare ha en gmail-adresse eller annen google-konto.

Jeg endret formatet på presentasjonen til liggende A3, og satte i gang med å tegne streker, bokser, sirkler og buer. Tar noen minutter å lære hvordan du bruker f.eks. Shift+piltaster for å bevege strekene bare litt, så du får full kontroll over hvor ting skal plasseres. Kan også være greit å lære seg å gruppere flere elementer sammen for å flytte dem enklere.

Men alt i alt lav og slakk læringskurve. 

Ligger på https://docs.google.com 

Når du kommer inn på denne siden er du først på "Docs" som er tekstbehandling. Trykk på menyknappen helt øverst til venstre på skjermen for å velge mellom "Docs", "Sheets" (regneark), "Slides" (presentasjoner) eller "Forms" (skjemaer).

Skjema fra min båt vedlagt som eksempel (tekst er knapt lesbar pga lav bildeoppløsning, men innzoomet eller på A3-utskrift viser den helt fint). Siden Google Docs er skybasert lagres filene fortløpende hver gang du gjør en endring, så du slipper å tenke på å ta vare på filene. Bare ikke glem passordet til google-kontoen! :giggle:

skjermdump_elskjema.png

julietkilo

julietkilo

Har brukt Google Documents sin Powerpoint-klone ved navn "Slides" som kjører rett i nettleseren din. 

Det er gratis, du må bare ha en gmail-adresse eller annen google-konto.

Jeg endret formatet på presentasjonen til liggende A3, og satte i gang med å tegne streker, bokser, sirkler og buer. Tar noen minutter å lære hvordan du bruker f.eks. Shift+piltaster for å bevege strekene bare litt, så du får full kontroll over hvor ting skal plasseres. Kan også være greit å lære seg å gruppere flere elementer sammen for å flytte dem enklere.

Men alt i alt lav og slakk læringskurve. 

Ligger på https://docs.google.com 

Når du kommer inn på denne siden er du først på "Docs" som er tekstbehandling. Trykk på menyknappen helt øverst til venstre på skjermen for å velge mellom "Docs", "Sheets" (regneark), "Slides" (presentsjoner) eller "Forms" (skjemaer).

Skjema fra min båt vedlagt som eksempel (tekst er knapt lesbar pga lav bildeoppløsning, men innzoomet eller på A3-utskrift viser den helt fint). Siden Google Docs er skybasert lagres filene fortløpende hver gang du gjør en endring, så du slipper å tenke på å ta vare på filene. Bare ikke glem passordet til google-kontoen! :giggle:

skjermdump_elskjema.png

• Create New...