eiaro Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 Takk. Tror ikke jeg kommer til å bruke DW Express da det er et 6 år gammelt program, og man kan risikere at tegningene blir utilgjengelige. TinyCAD ser veldig likt ut, open source og gratis. Tror kanskje jeg skal gi det et forsøk siden jeg ikke enda har investert noe arbeid i noen av programmene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 (redigert) At tegningene skulle bli utilgjengelige, forsto jeg ikke helt. Men for å være sikker på å bevare de, kan du jo lagre/konvertere de til GIF eller PDF. Selv tegnet jeg båtskjemaene på jobben med Design Architect som lå på en stormaskin. Men jeg lagret alltid en kopi i GIF. Så nå, etter at jeg har vært pensjonist og uten tegneprogrammet i 9 år, er det ikke noe problem å endre skjemaene i Painshop Pro eller andre billedbehandlingsprogrammer. Mine skjema finner du her i PDF. Og det er gjort mange endringer med PSP pro siden de var nye. Redigert 18.Mai.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
eiaro Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 Et GIF bilde er bare et bilde av det du en gang hadde. Det er verken enkelt eller praktisk å oppdatere, og man kunne like gjerne tegnet det på tegnebordet med symbolmaler. Vi har hatt fremskritt siden 80-tallet... :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 (redigert) Ja, men trenger en noe mer for et skarve båtskjema? Jeg har ikke hatt problemer med å endre på GIF-bilder med enkle tegne/billedbehandlings-programmer.Papir og blyant skal en ikke kimse av det heller. Det programmet jeg brukte i sin tid var egentlig langt over hva jeg trengte til et båtskjema. Men det var ypperlig da jeg var med å designe et overvåkingsannlegg med 256 kameraer og et uttall andre sensorer på FFI. Da var det greit å kunne kjøre simuleringer og overføre skjemaet videre for autorouting ved kretskortutlegg. Men det er selvfølgelig helt frivillig å ta DesignWorks Express i bruk. Jeg skal ikke pushe noe program på noen. Redigert 18.Mai.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjetil1 Svart 15.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2015 Nå holder jeg og på med el jobb i båten. Bytter brytere, sikringspanel og flytter din-skinne. Så nå er jeg på jakt etter et helst gratis program for å tegne koblingsskjema. Et program som er enkelt i bruk er jo også greit... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Zach Svart 15.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2015 https://baatplassen.no/i/topic/37735-designworks-lite-tegneprogram/ Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 noen som har et godt tips for progm. for Mac. ? har lyst å tegne opp alt. så må være enkelt å bruke... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 30.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2020 Fant et fint et, for mac. Eletric design. koster noen små kr, bare å laste ned. app. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
JRK Svart 31.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2020 Ellers er jo Autocad å anbefale for de som har tilgang til dett. Har jo orginalskjemaer, men greit og dokumentere det en legger opp selv også: Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 27.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2023 @Careka Er du fortsatt fornøyd med Electric Design Pro for Mac (Du har kanskje ElectricDesign som var den tidligere versjonen?) Andre forslag, anyone? (Cloud eller Mac) Sitér dette innlegget Link to post
julietkilo Svart 28.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2023 (redigert) Har brukt Google Documents sin Powerpoint-klone ved navn "Slides" som kjører rett i nettleseren din. Det er gratis, du må bare ha en gmail-adresse eller annen google-konto. Jeg endret formatet på presentasjonen til liggende A3, og satte i gang med å tegne streker, bokser, sirkler og buer. Tar noen minutter å lære hvordan du bruker f.eks. Shift+piltaster for å bevege strekene bare litt, så du får full kontroll over hvor ting skal plasseres. Kan også være greit å lære seg å gruppere flere elementer sammen for å flytte dem enklere. Men alt i alt lav og slakk læringskurve. Ligger på https://docs.google.com Når du kommer inn på denne siden er du først på "Docs" som er tekstbehandling. Trykk på menyknappen helt øverst til venstre på skjermen for å velge mellom "Docs", "Sheets" (regneark), "Slides" (presentasjoner) eller "Forms" (skjemaer). Skjema fra min båt vedlagt som eksempel (tekst er knapt lesbar pga lav bildeoppløsning, men innzoomet eller på A3-utskrift viser den helt fint). Siden Google Docs er skybasert lagres filene fortløpende hver gang du gjør en endring, så du slipper å tenke på å ta vare på filene. Bare ikke glem passordet til google-kontoen! Redigert 28.Mars.2023 av julietkilo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 5.April.2023 Link til dette innlegget Svart 5.April.2023 @Careka Er du fortsatt fornøyd med Electric Design Pro for Mac (Du har kanskje ElectricDesign som var den tidligere versjonen?) Andre forslag, anyone? (Cloud eller Mac) Begynte å tegne, men syns det var tungvint, så ble ikke ferdig. skal nok ha mye trening for å mestre det. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.