Jump to content

Finnes det en foldepropell til denne båten?

Sun Flyer

Recommended Posts

Nå er det vel de som vet mye mer om dette enn meg, men jeg kan ikke se hvordan en foldepropell skulle få plass mellom det roret og akslingen.

Og et vribart anlegg vil vel bli uforholdsmessig dyrt å ettermontere.

Om det var minimal motstand i vannet burde vel en annen båt blitt vurdert.

Er det ikke slik på seilbåter at når båten er i fri, vil bare propellen tørne med strømmen og således skape lite motstand?

Tror ikke det er så mye å tjene på dettan, ville nok heller brukt pengene på kjøleboks og noe godt å ha oppi den, samt at turen er viktigere en farten :smiley:

Er det ikke slik på seilbåter at når båten er i fri, vil bare propellen tørne med strømmen og således skape lite motstand?

Dette har jeg hørt er en myte, men har ikke testa det selv. Jeg tror faktisk en kan få mindre motstand av å låse propellen en å la den trottle fritt.

Se for deg et helikopter som mister all motorkapasitet. Ville det låse rotoren for å få en mykest mulig landing? Nei, den vil la rotoren fritrottle for å skape motstand. Samme argument vil jeg tro gjelder for en seilbåtpropell. Noen som kan svare på dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...