Jump to content

Start-knapp erstatter nøkkel, trenger råd ang koblinger

Falx

Recommended Posts

Hei

Har lenge tenkt på å erstatte nøkkelen med en elektrisk knapp. Har arbeidet en del med det elektriske i båten, bla skiftet alt til og fra batteri-banken, hoved-strøms-brytere etc. Dette pga en del korrosjon.

Men kommer litt til kort idag, når jeg prøver meg frem:

Bilde av den nye knappen:

Foran: 22042009107.jpg

Bak: 22042009108.jpg

Koblings-skjema til nye knappen: 22042009109.jpg

Koblinger bak på den "gamle" nøkkel-bryteren: 22042009105.jpg

På siste bildet, er d 2 røde, en tynn og en tykk. Den tynne røde bærer 12V når man setter nøkkel i posisjon 1, ikke ellers. Den tykke røde bærer 12V hele tiden.

Tynn rød fra batteriet, tykk rød til starter?

Lilla og gul/rød til ?

Har ikke (ennå sjekket) hvor den lilla og den gule/røde går hen, det ble mørkt. Skal sjekke videre i morgen. Setter allikevel stor pris på, og vet av erfaring her inne, at det sitter mange her inne med kjempe-kompetanse på elektrisitet. Så hvis dere ikke har annet å finne på en onsdags kveld, blir jeg glad for alle svar :)

vh

Falx

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Slik eg les dette skjemaet, so skal den tjukke raude ledningen til brytar "Ignition".

Ledningen som går til starteren skal til "Start".

Dei andre ledningane på tenningsnøkkelen skal til den andre sida av "Ignition" der det og skal ein ledning til andre sida av "Start". Kva denne lampen i dette panelet skal vera god for, skjønner eg ikkje, for på skjemaet er den tegna inn slik at den skal lysa når alt er avslått !!

Magne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...