Jump to content

Hydrauliske trimplan gikk ned. Går ikke opp igjen!

Executive

Recommended Posts

Under siste sjekk før sjøsetting gikk mine Instatrim hydrauliske trimplan ned. Men de kommer ikke opp igjen. Pumpen går. Det er olje på tanken. Begge er like nede...

Noen som har noen tips her? :cryin:

Sylindre er rene og pene. Båten har alltid gått i ferskvann

Redigert av 2400Styling (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

De har da vitterlig gått opp ved hjelp av bryteren før. Jeg klarer heller ikke å presse opp sylindrene...

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

enkeltvirkende sylinder. kjør båten på sjø så presses de opp tru eg :smiley:

Var slik på forige båten , så du kan jo teste det da .Ser jo det fort da , så kansje du slipper mye skruing å ball til ingen nytte .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Der er en fjørretur inne i sylinderen som skal få flapsen til å gå opp igjen når du trykker på knappen.

Muligens er denne fjøren kaputt.

Klare du ikke å presse opp sylinderen samtidig som du trykker på knappen?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Takk for alle tips. Nå har jeg forsøkt det meste. Trykket oppover samtidig med at jeg kjører pumpen +diverse feilsøking etter råd fra leverandør. Dessverre har ett eller annet tydeligvis kilt seg eller tettet seg eller et eller annet..........

Nye er bestillt.

20 år gamle saker som ikke er verdt å ta sjansen på. Selv om jeg hadde fått de opp igjen på et vis, er det lite hyggelig å eventuellt måtte kjøre i dorgefart hjemover med planene helt nede om det skulle skje igjen.

Det var den sjøsettingen :nonod: Får håpe jeg blir klar før 17. mai :flag:

Jeg har sjekket kontakter etc. Finner ingen umiddelbare feilkilder. Nå skal det sies at enheten ikke har verdens mest servicevennlige montering. Akterspeilet på Draco 2400 er rimelig trangt tilgjengelig :crazy:

Vel, vel... Nye trimplan er bestillt. Komplett sett Instatrim med pumpe,sylindre og ledninger etc til 3200,-. Om dette virker i 20 år til får en vel kalle det en rimelig investering. :smash:

Da er nye sylindre montert. Pumpen gjenstår. Men når jeg kappet slangene spratt de originale sylindrene rett til nullstilling. Mao har pumpen ikke åpnet for returen. Gammel bryter og kontakt var i orden...

Til andre trengende så kjøpte jeg mine nye her:

http://www.warnersbaatbu.no/default.pl?sho...&pageId=196

Alle tiders rask ordre behandling... :smiley: Og etter min vurdering en utmerket pris for komplett sett :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...