Executive Startet 22.April.2009 Del på Facebook Startet 22.April.2009 (redigert) Under siste sjekk før sjøsetting gikk mine Instatrim hydrauliske trimplan ned. Men de kommer ikke opp igjen. Pumpen går. Det er olje på tanken. Begge er like nede... Noen som har noen tips her? Sylindre er rene og pene. Båten har alltid gått i ferskvann Redigert 22.April.2009 av 2400Styling (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 enkeltvirkende sylinder. kjør båten på sjø så presses de opp tru eg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Executive Svart 22.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2009 De har da vitterlig gått opp ved hjelp av bryteren før. Jeg klarer heller ikke å presse opp sylindrene... Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Tine IV Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 enkeltvirkende sylinder. kjør båten på sjø så presses de opp tru eg Var slik på forige båten , så du kan jo teste det da .Ser jo det fort da , så kansje du slipper mye skruing å ball til ingen nytte . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
TB2855 Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Der er en fjørretur inne i sylinderen som skal få flapsen til å gå opp igjen når du trykker på knappen. Muligens er denne fjøren kaputt. Klare du ikke å presse opp sylinderen samtidig som du trykker på knappen? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Executive Svart 23.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2009 Takk for alle tips. Nå har jeg forsøkt det meste. Trykket oppover samtidig med at jeg kjører pumpen +diverse feilsøking etter råd fra leverandør. Dessverre har ett eller annet tydeligvis kilt seg eller tettet seg eller et eller annet.......... Nye er bestillt. 20 år gamle saker som ikke er verdt å ta sjansen på. Selv om jeg hadde fått de opp igjen på et vis, er det lite hyggelig å eventuellt måtte kjøre i dorgefart hjemover med planene helt nede om det skulle skje igjen. Det var den sjøsettingen Får håpe jeg blir klar før 17. mai Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Hydrox Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Hadde samme problem når jeg sjøsatte båten min forrige sesong, viste seg å være dårlig kontakt i kabelpluggen inn på pumpen. Trekk av pluggen, gjør ren pluggen både på kabel og pumpe. Verdt et forsøk i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 hoi hoi.... samme problem her! Samme løsning som Hydrox. Byttet hurtig kontakten mellom panelet og pumpen med en ny, og alt er i orden. Kontroller også jordingen samtidig. Hadde litt dårlig kontakt som gjorde mine plan litt lite samarbeidsvillige til tider... Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 24.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2009 Jeg har sjekket kontakter etc. Finner ingen umiddelbare feilkilder. Nå skal det sies at enheten ikke har verdens mest servicevennlige montering. Akterspeilet på Draco 2400 er rimelig trangt tilgjengelig Vel, vel... Nye trimplan er bestillt. Komplett sett Instatrim med pumpe,sylindre og ledninger etc til 3200,-. Om dette virker i 20 år til får en vel kalle det en rimelig investering. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Executive Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Da er nye sylindre montert. Pumpen gjenstår. Men når jeg kappet slangene spratt de originale sylindrene rett til nullstilling. Mao har pumpen ikke åpnet for returen. Gammel bryter og kontakt var i orden... Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
johne1 Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 jeg hadde samme problem hos meg var det bryteren som hadde takket for seg Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 30.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2009 Til andre trengende så kjøpte jeg mine nye her: http://www.warnersbaatbu.no/default.pl?sho...&pageId=196 Alle tiders rask ordre behandling... Og etter min vurdering en utmerket pris for komplett sett Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Hansi Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Prisen på flapsa var ok. Kikket nærmere inn på nettsidene, prisene på plottere var ikke direkte billig etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.