Jump to content

Smørefett til foldepropell

arkmarin

Recommended Posts

Hvilket fett skal jeg bruke på foldepropellen? Er det noen som har erfaring med hvilket vannfast fett, som holder seg best? Er det noen typer som fortsatt er effektiv, når en tar opp båten utpå høsten?

Har foreløpig ingen erfaring, men jeg kjøpte i dag propellakselfett fra Biltema (art nr 36-315).

"Godkänd enligt SKF EMCOR saltvattentest", står det på den, uten at jeg vet noe mer om hva den testen består i.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Har foreløpig ingen erfaring, men jeg kjøpte i dag propellakselfett fra Biltema (art nr 36-315).

"Godkänd enligt SKF EMCOR saltvattentest", står det på den, uten at jeg vet noe mer om hva den testen består i.

Biltema sitt vannfaste fett er for tynt og vaskes bort etter kort tid. Det er min konklusjon etter å ha brukt det et par ganger.

• 1 år senere...

Løfter denne litt da jeg skal montere sammen foldepropellen i dag og har egentlig helt glemt at jeg trenger fett.

Det er snart ferie og jeg ville helst ha montert dette ferdig i dag, så mitt spørsmål er om det finnes fett å få kjøpt på nermeste bensinstasjon som er bra nok til å smøre akslingen?

det er snakk om en tobladers foldepropell, er det andre ting jeg må huske på?

Jeg skal bytte simringer og O-ringer i samme slengen, men skal det være locktight eller noe slikt på noen av skruene, eller det bare fett på akslingen som er viktig?

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...