Jump to content

Filter før Jabsco dusj pumpe/sluk

skage

Recommended Posts

Har da en løsning på dusjen i bakre wc hvor vi trykker holder inne en bryter når vi dusjer og en pumpe suger ut vannet. Før denne pumpen så sitter det et filter som filtrere vannet før det kommer til pumpa, Og her kommer det mye dritt som hår-lo-smuler osv, vi spyler jo ofte dette badet ved renhold. Men er et slik filter nødvendig onde, det må rengjøres ganske ofte, tar ut et fint "gitter" hvor skitten samler seg. Jeg har konstantert at dette filteret mitt lekker litt luft gjennom o ringen altså det blir litt innsug av luft der når vi bruker pumpa, resultatet er jo at pumpa suger dårlig. Så jeg prøvde uten dette filteret og da sugde det som bare det. Tror dere at en slik pumpe vil overleve uten filter eller blir det da kort prosess. Jeg trodde at en slik pupe kunne tåle litt hår og diverse og ville bare spyle det rett ut i havet.

Er det brukere her uten filter :crazy:

Ut fra din beskrivelse av filteret/silen høres det ut som samme type som jeg har på sugeslangen fra en membranpumpe jeg bruker som ekstra lensepumpe. Har akkurat samme problem med at pumpen suger luft.

Dette filteret er en "billig" plastsak som jeg har prøvd å finne en mer robust erstatning for, uten hell så langt. Kanskje denne tråden kommer opp med gode forslag?

Jeg har og en slik for avløpsvann i dusj :sweat:

Kan denne hjelpe? Jeg har også lenge vært på jakt etter en bedre løsning; men dette ser ikke ut til å finnes. Skulle aller helst hatt noe med "snap on" koblinger...

Det er en slik sak jeg har hatt på min lensepumpe. Masse problemer med luftlekkasje, og sist jeg skulle rengjøre silen skrudde jeg ut hele filteret for å få gjort rent i O-ringsporet skikkelig. Begge slangestussene knakk da jeg skulle ta av slangene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...