blackdev Startet 23.April.2009 Link til dette innlegget Startet 23.April.2009 Vi vurderer som nevnt i en annen tråd å bytte vår Nor-Dan 6100 mot en 1978 mod Orrskär 27, er dette en kurant båt i markedet eller risikerer vi å bli sittende med en tungsolgt båt når den dagen kommer at man skal selge en gang i fremtiden? Eller finnes det bedre alternativer for en familie på 6 som ønsker en båt på over 24 fot, diesel, marsj på ca 18-20, toppfart ca 25 knop, pris 150-250000? Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
BigCatch Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Fin "klassisk" motorbåt, og med en smart løsning med motor i egen kassett bk som isolerer lyd veldig bra! Pent tidløst design.. Og om du antyder 150'..da tror jeg du har en grei handel på gang.. Ikke så mange solgt i Norge, så i grenseland som "kurant", men i Sverige er dette en veldig ettertraktet båt med godt rykte! Så ettertraktet at de tok oppigjen produksjonen noen år etter den ble nedlagt! --kort sagt, en bra bå.. selv om den er relativt ukjent i Norge... Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Takk for svar, ser det er tre båter til salgs i Norge, til henholdsvis 200k, 220k og 257k. De samme båtene ligger ofte 100k høyere i Sverige, dvs ca 80k med dagens kurs. Ikke sikkert det er ett farlig kjøp, vet at den blir påkostet en del når det gjelder motor og drev, VP AQ40 bør vel være en forholdsvis trygg motor? Kan ellers tenke meg innspill eller forslag om andre alternativer, også hvis noen av forumets medlemmer ønsker å bytte cabincruiseren sin i en daycruiser Vet ikke om Sverige har "30 års regel" når det gjelder avgiftsfri innførsel av kjøretøy, hvis de har det så er det jo en mulighet å legge den ut på www.blocket.se den dagen man velger å selge? Redigert 24.April.2009 av blackdev (see edit history) Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
index Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Vet ikke om Sverige har "30 års regel" når det gjelder avgiftsfri innførsel av kjøretøy, Det har de ikke. Og båter regnes uansett ikke som kjøretøy, så den går ikke andre veien heller... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
beertrip Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Var det ikke i filmen : Gøta kanal at de kjørte med Orrskjær? Forøvrig en film som anbefales Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
egon Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har en 27fot med 41 AQAD og 280 duoprop m A5 og den går 26 knop på max. Hvor mye den makter med 40 motor er jeg usikker på. Var innom "mrOrrskär" i 2007 for å kjøpe fenderlist, hyggelig fyr med mye kunnsskap om disse båtene. Stillegående og planer ved 11-13knop. Hvor lettsolgt den er vet jeg ikke, har ikke tenkt å selge den heller. Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Var innom "mrOrrskär" i 2007 for å kjøpe fenderlist, hyggelig fyr med mye kunnsskap om disse båtene. Hvem er det da? Har han en hjemmeside? Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
egon Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 http://orrskar.com/ Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Orrskär 27 var min drømmebåt tidlig på 80-tallet, i tillegg til Skilsø 27. Dessverre for min del hang begge for høyt den gang... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.