Birchwood 320 Startet 23.April.2009 Link til dette innlegget Startet 23.April.2009 Er det noen mulighet å se. 2004 model. Selger sa den var justert opp til ca 15 hk men veit ikke heilt. Hva som må til egentlig. Og er det noen mulighet for å justere opp Tohatsu 5 hk ca 1996 model. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Akkurat dette lurer eg og på Så eg løfter tråden igjenn ! (men min tohatsu er 2001) Tungstartet og litt fuskete, så eg skulle gjerne vist kors ting skal være instilt...kor mange runder på de forskjellige "strekkfiskene" osv. Hørt noe om en del som skal skiftes.....bilde noen? Bjørn Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
chagall Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1220# Hei , du finner mye om dette på dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Hei , du finner mye om dette på dokumentarkivet. Finner ingenting i dokumentarkivet eg..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bernt Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Se om kammen på tennplata har en ekstra vipp på slutten eller om den er nesten rett.( den som dytter til rulla som åpner forgasser spjellet. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Den har en liten vipp som du sier.. Er det en del som blir skiftet?? Sæbø : Vår var akkurat sliki som du beskriver. Men den kunne heller ikke gå på fult. Viste seg at det var alt for stor åpning på 1 plugg pluss at det var sprekk i den keramiske isolatoren. Overslag = motor gikk dårlig Skiftet til rette plugger og nå går den som en drøm men eg lurte jo på om den var oppskrudd da. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
-Matros- Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 er ikke helt sikker.. men ta av dekselet og se på de stagene når man gasser. når man har full gass så ser du om den stopper i en skrue på ett av de stagene. vist den skruen ikke har noe å gå på så er den oppskrudd. vist den har mye og gå på er den 9,9. tror jeg iallfall da.. dont shoot me if im wrong. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Bernt Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Ja det er den lille vipen + at tenninga blir skrudd opp , Du flytter den stoppern på h.side når du sitter i båten fremover . Husker ikke hvor mange grader en skulle ha men det får du sikkert vite hos en forhandler Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Vil det si at ein ikke gjør anna en tenningsjustering??? Ingen ny forgasser og greier?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Leste en gang en plass at en skulle stille "strekkfisken" som går til tenningsplata, og telle X-antall gjenger..... Noen som har noe tall der? Husker ikkje kor eg fann det sist..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Dette er gasskammen slik den ser ut til 15 HK Her er sprengskisse av forgasseren Her viser staget på tenning som skal justeres Så følger en beskrivelse eg har sakset fra eit anna forum Her er justeringene du må foreta etter du har skiftet ut gasskammen: Du må skru blandingsskruen 2,5 omdreinginger ut (se 1-10) og tomgangsskruen ¼ omdreining ut (se 1-8) I tillegg må tenningstidspunktet justeres. Det gjør du ved å skru mutteren og den sorte plasthetta (se 10 og 7) så langt inn at du kun ser to av gjengene på del nr 11. Til slutt er det veldig viktig at du passer på at gasspådraget ikke står helt i spenn når du har maks gass (altså den hvite plasthylsen som alubiten du byttet dytter på). Du må sørge for at det er ca en mm slakk igjen når du har maks pådrag, hvis ikke kan spjellet henge seg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
chagall Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Interessante opplysninger `Sæbø`. Gjorde samme jobben med gasskammen for ca 7 år siden på min 9,9 hk Tohatsu. Fikk da tips av Tohatsu forhandler at noen tenning og forgasserjustering ikke var nødvendig, da denne motoren var en (15 hk) opprinnelig. Motoren var merkbart "sprekere" etter kun å skifte gasskammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.