VannTro Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Jeg har ikke lest hele tråden, men å montere med Sika (Polyurethan) er at sjansespill da det kan dannes luftblærer i polyurethan under herding. MS Polymer er et sikkrere valg om man ansker å montere i fleksibel masse, ellers er vel epoxy det mest vanlige. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
blueline Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Skjær ut bunnen av en petflaske og lim denne fast til skroget med f.eks sikafleks. Fyll denne med frostveske og sett svingeren i denne. Dette funket greit. Før du limer kan du sette svingeren i en plastpose med vann og sette der du har tenkt å ha svingeren for å se at det funker. Det ideelle er sikkert å ha en utvendig giver men på de billige ekkoloddene jeg hadde funket det greit og jeg kunne ikke merke noen forskjell når jeg fisket i forhold til tilsvarende lodd med utvendig svinger. Det jeg så var at de ikke viste sg store dybder, dvs. de ga seg på ca. 150 meter. Nå er jeg litt i tvil hva jeg skal gjøre på den nye båten så jeg har foreløpig plassert svingeren i en tett plastpose med vann. Det har funket de 14 dagene som jeg har vært på ferie. Dette er et litt mer avansert ekkolodd med 50-200 hz svinger så det kan hende at det blir en litt mer ordentlig montering denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 jeg brukte blank silicon og lagde en solid kake jeg stappa givern i - billigere og bedre å fjærne igjen - funka også som fy Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mulligan Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Utvendig svinger. Innvendig svinger. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Gjeeesp Vil tro de fleste forstår at ved å montere invendig så mister en noe i forhold til utvendig, like mye som at man forstår at et komplett lodd til 970 kroner er dårligere enn ett til 9000 kroner - så da blir det litt fjompete med denne voldsomme belæringen som enkelte bedriver. Oppfordrer disse til å være litt mer konstruktiv, se på blueline sitt innlegg - flott, lærerikt og konstruktivt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.