Bidevind Startet 24.April.2009 Link til dette innlegget Startet 24.April.2009 Hvordan skal flaggføringen være hvis båten er registrert i Sverige og kapteinen bor i Sverige men er norsk statsborger? Antar at båten skal føre svensk flagg, men mener å ha hørt/lest at kapteinens statsborgerskap skal/kan markeres. Hvordan skal dette gjøres? Noen som vet eller har link til "regler". Siden båten er reg i Sverige så gjelder jo svenske regler. Gunga Din, er du her??? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Gunga Din, er du her??? jeg er her....... vad tror du om denne??....... der båten er registrert.......... men mener å ha hørt/lest at kapteinens statsborgerskap skal/kan markeres. du skulle kunne före norsk flag under BB saling Redigert 24.April.2009 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Moas-ark Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Dette har jeg også lurt på! Jeg lurer på om jeg kan bo i Sverige og ha båten registrert i Norge, vil jo helst ha norskeflagget da! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Bidevind Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 ...Jeg lurer på om jeg kan bo i Sverige og ha båten registrert i Norge, ... Hvis du bor i Sverige må båten innføres (som flyttegods) til Sverige. Hvis ikke kan du ikke benytte båten i Sverige. Har du eid båten mer enn 6 mnd slipper du tollavgift. Men det må/bør gjøres innen ett år etter flytting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.