Jump to content

Standard Horizon alt-i-ett VHF/AIS/plotter/ekkolodd/radar

Smurph

Recommended Posts

Noen som kjenner dette produktet fra Standard Horizon?

CPV350_thumb.jpg

http://www.standardhorizon.com/indexVS.cfm...mp;isArchived=0

Den har en storebror også:

CPV550_thumb.jpg

Alti-i-ett VHF, GPS, AIS, C-map kompatible plotter, ekkolodd, radar, tåkelur mm. 800x480 oppløsning. Prisen er det heller ikke noe å si på. Fant den til USD 767,12 her: http://www.thetwistergroup.com/product/sta...0%20T01237.html

Det virker som om dette er et ganske nytt produkt. Vet ikke om den er godkjent av radioinspeksjonen, men det er ikke sikkert at jeg bryr meg om akkurat det hvis jeg virkelig vil ha en sånn :cool:

Redigert av NOR_Smurf (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Synes dette ser ut som en praktisk sak, i hvert fall i båter med begrenset plass. Ikke er det pent heller med et dashbord krydret med all slags instrumenter. I mange tilfeller er jo slike kombiprodukter dessverre det som går i kategorien "Multi Useless" så jeg ville undersøkt nøye kvalitet på de forskjellige funksjonene før jeg handlet.

Det er jo egentlig bare en naturlig utvikling. I dag gjøres jo stort sett alt i software uansett, og det burde være en relativt smal sak å integrere alle disse forskjellige funksjonene. En kartplotter er tross alt ikke annet enn en datamaskin med et litt begrenset bruksområde. Simrad Egersund sa vel opp eller permitterte stort sett alle teknikerene for noen måneder siden, men programmererne beholdt de IIRC.

Nuvel, jeg ville seriøst vurdert denne enheten hvis jeg kunne fått VHFen programmert med L1 - L3. Var i kontakt med firmaet som jeg linket til over, men de tilbød ingen slike tjenester. Har heller ikke klart å finne noe relevant info på nettet om hvordan det er å programmere disse enhetene. Noen som har noe nærmere info om hvordan dette etv. kan løses?

Redigert av NOR_Smurf (see edit history)

Jeg kjøpte Standard Horizon VHF i England. Både Cactusnav.co.uk og Yachtbits.com programmerer norske L1, L2, og L3 kanaler. Var i kontakt med Yaesu UK (Standard Horizon UK og de visste om de norske Kanalene også). Dette gjaldt en standard VHF men jeg regner med at de vil kunne programmere den nye boksen på samme måten.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Hmm, nei, det er det jeg ser jeg også. Standard Horizon UK har ikke dette produktet på gjemmesidene sine i det hele tatt.

Synd, jeg er i markedet både for en kartplotter og en ny VHF med DSC. Å få alt-i-ett hadde vært utrolig kjekt, særlig når jeg kunne fått "slengt på" VHFen på en plotter som i utgangspunktet er rimelig priset. Det er jo heller ingen ulempe å få en kompakt installasjon i en liten seilbåt.

Menmen , jeg gir ikke opp riktig enda. Skal slenge noen mail rundt til andre US forhandlere og høre om de kan ordne med programmering. Prisen hos de fleste andre ligger over de jeg linket til ovenfor, men på den annen side så virker det ikke som om Twister Group tilbyr så veldig mye kompetanse på de produktene de selger...

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...