arnearmoa Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Jeg hadde sett for meg at Regina hadde giver nede ved forfilteret og ledning derfra til dashbordet, jeg. Ikke slange helt opp. Fins det løsninger som er basert på giver, ledning osv.? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 (redigert) Har aldri hørt om "vakuum" overvåkning på et brennstoffsystems sugeside!! (Bortsett ifra manometer på fødepumpens sugeside som da har en skala fra -1 til 6 bar) Derimot lokal og fjern -overvåkning av trykk samt trykk-differanse over filter er helt vanlig i et brennstoffsystem for større dieselmotorer!! Bjørn Redigert 26.April.2009 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Regina III Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Manometeret sitter på Racor 2x900 forfiltersats (75900). Dette er standard på komplett forfiltersats levert ferdig fra Racor. Det jeg har gjort er å bytte ut vacummeter med et for tavlemontasje, også dette fra Racor. Mer mystisk er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Kan du da, med hånda på hjertet, der og da, konstatere at årsaken er luft i systemet og at denne lufta kommer fra lekkasje i i kretsen til vakuum-måle instrumentet? Ja, slangen opp til bro er i trykkfast nylon, og diesel står ca. 10 cm opp i slangen, over filtersats. Ved den minste lekkasje vil dette nivået synke, synlig selv på avstand. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 "... og diesel står ca 10 cm opp i slangen, over filtersatsen" ??? Når motor står eller går??? Hvis det er når motor går så bør du virkelig passe på!! Nå er ikke jeg noen fysikker, men med det lille jeg skjønner så konkluderer jeg at med dieselens egenvekt på 0,85 Kg/l vil 10 cm diesel-søyle tilsvarer et trykk på 8,5 millibar, dvs 0,0087 bar!!! En økning i vakuumet tilsvarende vil med andre ord medføre at du vil få luft inn i brennstoffsystemet. For jeg antar at det er luft slangen inneholder over de 10 cm med diesel du snakker om?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Regina III Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Nei. mateco, nå glemmer du en ting i fysikken din, slangen er ikke åpen mot lufttrykk i den andre enden!! Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Enten er det noe jeg har misforstått ang. denne istallasjonen, ellers er jeg enig i matecos siste advarsel. Det vil såklart ikke begynne å suge ubegrenset med luft, men noe av luften fra slangen vil kunne havne på feil side av forgreiningspunktet. Jeg er veldig overrasket over at det var diesel bare litt oppi slangen. Jeg trodde egentlig at det skulle være diesel helt opp, og kompensering for høydeforskjellen i avlesningen. Hvis luften rekker nesten helt ned når den er sammentrykket med det vanlige 1 atmosfære (ca. 1bar) absolutt trykk, vil den samme luften bruke ca. 10% mer plass når det har 0,9bar absolutt trykk, altså 0,1 bar undertrykk. Dvs. 10% flere meter slange. Er jeg på bærtur nå? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Jag har Separ filter enligt bild på mina motorer. Kan någon ge konkreta tips hur jag skall montera tryckfallsmätare och vilket mätområde den bör ha. Samt gärna förslag när det gäller leverantör. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.