Jump to content

fra 4 til 6 høytalere ombord

Framtia

Recommended Posts

Hadde ikke gjodt det i en Dufour. Den synker. :puke::lol:

Ellers bruk Bose hvis du tør. Bruk skikkelig utsyr og du blir fornøyd. Hvis du har en ordentlig stereo, klarer den av 6 høyttalere. ( i bilen har jeg std 10høyttalere samt sub)-

I båten ba jeg om skikkelig utstyr, utendørs monterrte jeg selv. Dette for å gi en skikkelig lyd ikke bare i år eller 2 år frem, men for tremtiden.

Bruk penger og få noe som duger. Jeg kan gi deg en skikkelig demo. (Forutsatt ikke mor er om bord).

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Ingen alvorlige greier :smiley: men er veldig godt fornøyd med anlegget jeg har ombord, det er en Sony MEX-DV1000. Anlegget er plassert nede i salongen, er tilkoblet TV for visning av DVD. Fjernkontrollen er kraftig nok til å kunne brukes ute fra cockpit og fra senga fremme. Men som nevnt hadde det vært kjekt å ha et eget sett høyttalere forut også (jeg liker veldig godt å høre på radio etter jeg har lagt meg).

Ser frem til demo baatsman, hvis du fortsatt flyter da ...

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Har sett/hørt på mange anlegg ombord. Men var og bestiktigehet en X 46 og den hadde Bose. Bose er kjempebra. Vi har også bestillt ett anlegg som utrolig bra. Men det er sony, kan ikke si noe. Ferdig montert fra lev(ikke lunde).

For meg er skikkelig anlegg standard. Er du villig til å betale, jeg sender informasjon.

Vi sees!

Hadde ikke gjodt det i en Dufour. Den synker. :puke::lol:

Ellers bruk Bose hvis du tør. Bruk skikkelig utsyr og du blir fornøyd. Hvis du har en ordentlig stereo, klarer den av 6 høyttalere. ( i bilen har jeg std 10høyttalere samt sub)-

I båten ba jeg om skikkelig utstyr, utendørs monterrte jeg selv. Dette for å gi en skikkelig lyd ikke bare i år eller 2 år frem, men for tremtiden.

Har du noen bilder av anlegget ditt?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Tviler på at jeg skal oppgradere noe ytterligere (selv om jeg også har litt lyst på en X46....).

Slapp av den X46 er solgt, eier solgte og kjøpte ny X50. Så her for prutere har tiden gått.(også for meg). Men Bose lyder bra, som en dørm. I vår Bav har jeg valgt Sony. Selvfølgfelig med en skikkelig høyttalerr. Eller høyttalere.

Når det gjëlder båt er vi dr og sjekker.( Kanskje litt større en planlagt) X40 er utelukket.

Vi sees!

Typisk Klasse A sluttrinn.

Er ikke sikker på om Tr2 liker å se en kortslutning over tid.

Er nok ikke mange klasse A forsterkere i en båt/bil :smiley: , men en riktig dimensjonert klass A forsterker kan fint jobbe med lave impedanser....strømforbruket/effekten/overskudds varmen dobles dog når impedansen halveres....

Men ... mange av dagens moderne bil spillere kan fint jobbe med impedanser ned imot 1 > 1,5 ohm ( jobber da i klasse B eller "D" ).

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Min båtstereo har to høyttalere nede i salongen og to ute i cockpit. Jeg ønsker å få to høyttalere også i den ene lugaren. Hva er den beste måten å oppnå dette på?

hva med å investere litt penger i en ny forsterker med f.eks 6 utganger og justeringsmuligheter via trådbundet fjernkontroll..

Da vil jeg tro du kan i tillegg til lyd i 6 høytallere kunne justere mer /mindre lyd i de forskjellige høyttalere.. noe som kan være praktisk. :)

jeg forstår .. Sjekk manualen til cd spilleren hvilken ohm verdier den takler på høyttaler utgangene .. kobler du 2 stk 4ohms høyttalere i paralell så får du vel 2 ohm hvis jeg husker riktig nå ..

arrester meg gjerne hvis det ikke stemmer :)

regner med du kobler 2 høytallere på front sett høyre og 2 på front sett venstre + det andre paret på rear høyre /venstre

Redigert av KaRsK (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...