Framtia Startet 24.April.2009 Link til dette innlegget Startet 24.April.2009 Min båtstereo har to høyttalere nede i salongen og to ute i cockpit. Jeg ønsker å få to høyttalere også i den ene lugaren. Hva er den beste måten å oppnå dette på? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
litt peiling Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 kjøpe 2 til og koble de sammen med et annet av parene. Du har sikkert ikke mer enn 2 el 4 utganger fra spiller. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Som litt peiling sier må du bare koble deg paralellt med et av de andre høyttalerparene. Det finnes løse høyttaler "dimmere" som du kan montere i den nye kretsen hvis du ønsker å kunne dempe volumet inne uavhengig av de andre. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 OK, det var enkelt. Men har det betydning hva slags motstand og effekt de ulike parene på samme utgang vil ha? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Hadde ikke gjodt det i en Dufour. Den synker. Ellers bruk Bose hvis du tør. Bruk skikkelig utsyr og du blir fornøyd. Hvis du har en ordentlig stereo, klarer den av 6 høyttalere. ( i bilen har jeg std 10høyttalere samt sub)- I båten ba jeg om skikkelig utstyr, utendørs monterrte jeg selv. Dette for å gi en skikkelig lyd ikke bare i år eller 2 år frem, men for tremtiden. Bruk penger og få noe som duger. Jeg kan gi deg en skikkelig demo. (Forutsatt ikke mor er om bord). Redigert 24.April.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Brynjar Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Fint lite, medmindre det er noe alovorlige hifi greier du bygger. En typisk 9" båt/bilhøyttaler kan stort sett kobles sammen med det meste som ligner. Lyd blir det uansett. Du bør imidlertid, for lydens skyld, koble + og - likt på alle slik at begge høyttalere slår samme vel - samtidig Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
EmilIA Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 bør vel sjekke hvilken Ohm verdi på høyttalere og spiller- altså se om spiller tåler 2 sett med høyttalere. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Typisk Klasse A sluttrinn. Er ikke sikker på om Tr2 liker å se en kortslutning over tid. Men på Baatplassen vis så "funker det fint hos meg". Redigert 24.April.2009 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Ingen alvorlige greier men er veldig godt fornøyd med anlegget jeg har ombord, det er en Sony MEX-DV1000. Anlegget er plassert nede i salongen, er tilkoblet TV for visning av DVD. Fjernkontrollen er kraftig nok til å kunne brukes ute fra cockpit og fra senga fremme. Men som nevnt hadde det vært kjekt å ha et eget sett høyttalere forut også (jeg liker veldig godt å høre på radio etter jeg har lagt meg). Ser frem til demo baatsman, hvis du fortsatt flyter da ... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har sett/hørt på mange anlegg ombord. Men var og bestiktigehet en X 46 og den hadde Bose. Bose er kjempebra. Vi har også bestillt ett anlegg som utrolig bra. Men det er sony, kan ikke si noe. Ferdig montert fra lev(ikke lunde). For meg er skikkelig anlegg standard. Er du villig til å betale, jeg sender informasjon. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 nå skal jeg først handle meg et par ekstra høyttalere og se hvordan det blir (noen som har noen liggende?). Tviler på at jeg skal oppgradere noe ytterligere (selv om jeg også har litt lyst på en X46....). Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Polarn Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Hadde ikke gjodt det i en Dufour. Den synker. Ellers bruk Bose hvis du tør. Bruk skikkelig utsyr og du blir fornøyd. Hvis du har en ordentlig stereo, klarer den av 6 høyttalere. ( i bilen har jeg std 10høyttalere samt sub)- I båten ba jeg om skikkelig utstyr, utendørs monterrte jeg selv. Dette for å gi en skikkelig lyd ikke bare i år eller 2 år frem, men for tremtiden. Har du noen bilder av anlegget ditt? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
baatsman Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Tviler på at jeg skal oppgradere noe ytterligere (selv om jeg også har litt lyst på en X46....). Slapp av den X46 er solgt, eier solgte og kjøpte ny X50. Så her for prutere har tiden gått.(også for meg). Men Bose lyder bra, som en dørm. I vår Bav har jeg valgt Sony. Selvfølgfelig med en skikkelig høyttalerr. Eller høyttalere. Når det gjëlder båt er vi dr og sjekker.( Kanskje litt større en planlagt) X40 er utelukket. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har du noen bilder av anlegget ditt? Nei det har jeg ikke, Men 4 høyttalere i salong/lugar og 2 høyttalere i men i hver pidestall. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Polarn Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har dere noen linker til herligheten dere snakker om? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) mulig jeg misforstår, men er det X46'en du mener så finner du den f.eks her Redigert 24.April.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har dere noen linker til herligheten dere snakker om? Linker er for viderekommende. Men en nabo i havnen driver med import av vedkommende utstyr. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Droll Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Typisk Klasse A sluttrinn.Er ikke sikker på om Tr2 liker å se en kortslutning over tid. Er nok ikke mange klasse A forsterkere i en båt/bil , men en riktig dimensjonert klass A forsterker kan fint jobbe med lave impedanser....strømforbruket/effekten/overskudds varmen dobles dog når impedansen halveres.... Men ... mange av dagens moderne bil spillere kan fint jobbe med impedanser ned imot 1 > 1,5 ohm ( jobber da i klasse B eller "D" ). Arne Kjetil Redigert 24.April.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
KaRsK Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 "Linker er for viderekommende. " Hva er egentlig problemet med å servere ett par linker ? hva ewr det som er så spes med dette ? det ble rett å slett tåpelig. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 det var nok ment som en spøk Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
KaRsK Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 får da håpe det :) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Min båtstereo har to høyttalere nede i salongen og to ute i cockpit. Jeg ønsker å få to høyttalere også i den ene lugaren. Hva er den beste måten å oppnå dette på? hva med å investere litt penger i en ny forsterker med f.eks 6 utganger og justeringsmuligheter via trådbundet fjernkontroll.. Da vil jeg tro du kan i tillegg til lyd i 6 høytallere kunne justere mer /mindre lyd i de forskjellige høyttalere.. noe som kan være praktisk. :) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 har egentlig mest lyst til å bruke pengene på noe annet nå. Det får holde med at jeg kan justere nivået mellom høyttalerene inne og de to som står ute. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Brutus Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Med 6 x 4ohm, så er du nede i 1,33 ohm på utgangene. Begynner å suge litt strøm. Mulig klipping eller vreng kommer ved litt lavere volum enn med 4 høyttalere. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) jeg forstår .. Sjekk manualen til cd spilleren hvilken ohm verdier den takler på høyttaler utgangene .. kobler du 2 stk 4ohms høyttalere i paralell så får du vel 2 ohm hvis jeg husker riktig nå .. arrester meg gjerne hvis det ikke stemmer :) regner med du kobler 2 høytallere på front sett høyre og 2 på front sett venstre + det andre paret på rear høyre /venstre Redigert 24.April.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.