ares Startet 24.April.2009 Link til dette innlegget Startet 24.April.2009 Har oppdaget lekasje ved banjonett koblingen på den ene styrepumpen. Snakket med fabrikken (bosvik)og har fått tilsendt nye pakninger. Bare å bytte sa den blide rep. fra fabrikken. Er det noen på forumet som har foretatt same operasjonen, og kan dele erfaringen med meg ??? Sitér dette innlegget Ares Link to post
roaldbj Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Har skrudd litt på pumpe fra Bosvik. Det greieste er at du legger ut et bilde som viser hvor lekasjen din sitter. Imidlertid er det "bare" å sku ut tilkoblingen til pumpa, fjerne gammel pakning og sette på ny. Det kinkige er at dersom lekasjen er ved nedre styreposisjon, så vil du kunne få endel oljesøl. Derfor er det lurt å planlegge denne operasjonen. Ut fra avataren din kan det virke som du har en fremfre og en aktermontert styreposisjon - i så fall er dette problemet mindre. Men, et bilde forenkler rådgivningen. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Hadde ikke foto å legge inn, satsa friskt i dag og skrudde av de 2 trykkslangene slangene i forkant av styrepumpe og skiftet 4 pakninger. Så tok jeg en plastslange (10 cm.)festet en nippel i ene enden og en liten sylindrisk tank i den andre.Skrudde så nippelen i påfyllingshullet. Skal så fylle opp slik at det står hydrolikkveske opp i plastslangen, regner med at den luften som er i systemet vil ved "ratting" komme opp gjennom plastslangen og vert etterfylt av olje. Er dette å tro på julenissen eller vil det funke ???? Sitér dette innlegget Ares Link to post
sera Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Kor høgt trykk er det i ei slik pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 27.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Nå har jeg etterfylt olje, styringen er litt tyngre enn tidligere. men dersom det er luft i systeme hvordan merker jeg det ? bruker forsatt 5,6 tørn fra Sb til BB Sitér dette innlegget Ares Link to post
Brodern Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Du får jo litt mer svampete styring da, spørs jo hvor lufta er, om den er i pumpa inne eller sylinderen ute. Er den midt imellom vil du vel ha litt "slakk" i styringa, for lufta må komprimeres litt før den presser på olja. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.