sap_2000 Startet 24.April.2009 Link til dette innlegget Startet 24.April.2009 På en vandring i havna i dag så jeg en båtplass som var fendret på en enkel og genial måte. Ikke fullgod fendring alene, men vil forhindre riper på skroget som ellers vil oppstå når gelcoat gnir seg langs metall... Spørsmålet er hva er det egentlig, og hvor kan det kjøpes? Ser ut som noe byggevaregreier, men har ikke sett det før... Profilen gjør at den sitter godt rundt firkantbommer festet med strips. Konsistensen er passe hard skumplast. Noen som vet?? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MB Keila Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Lurer på om det kan være PE-skum (polyetylenskum). Eksempler: - Tunnelplater. - Dekkmatte. Redigert 25.April.2009 av Helisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Stort sett kan en bruke all slags skumplast bare de blir strappet godt nok. Selv gamle myke tepper gjør nytten. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
nordan family 27 Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Selv benytter jeg en passe mengde med de absolutt minste fendrene fra biltema som blir stripset og/eller bundet fast. Stripsene har røket så mange ganger så jeg er mest på tynt tau. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Spørsmålet er hva er det egentlig, og hvor kan det kjøpes? Ser ut som noe byggevaregreier, men har ikke sett det før... Disse har jeg sett på nettet, mener det var hos en av bryggeleverandørene. Skal se om jeg kan finne de igjen. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
arno Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Sea Sea selger disse. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Hei, jeg har gjort akkurat det samme, men brukt billig liggeunderlag som er kjøpt på Biltema. Koster "itteno". Skjærer opp en passende bit med tapetkniv, og stripser det fast til bommen. Du kan evt. skjøte to strips sammen hvis du ikke har én som er lang nok!! Prøv å få "hodet" på stripsen til å være på innsiden eller undersiden av bommen. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Jeg tror det er disse koster 100 kr pr meter Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
NAL Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Hei. Går du til Elkjøp el. lign. så kan du få hjørnebeskyttelser som er benyttet på store kjøleskap eller kombiskap. Nesten samme profil og i tilnærmet samme materiale. Verd et forsøk. Benytter slike selv. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Takker for svar alle sammen Det som var så fint med disse, er at de har formen man ser på bildene og vil ikke kunne gli opp eller ned over tid... Må si jeg trodde dette egentlig var et byggevareprodukt og ikke et båtprodukt. Hadde det vært et byggevareprodukt, ville det sikkert kostet 15-20 kr meteren isteden for 100,- Det kan jo hende det opprinnelig er laget for noe helt annet, men at noen i bransjen så for seg et annet bruksområde til båt og 10-dobblet prisen... Uansett blir det jo ikke de store summene for noen skarve meter Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jazzmatazz Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 På jobben min selger vi slike, men de er ikke like brede, kanskje halvparten så bred. Vi kaller de kantbeskytter. Brukes til beskyttelse av bordkanter, malerier og andre kanter som du vil beskytte. Jeg har tatt i bruk disse i båsa mi. Det er viktigst for meg i front. Vi tar ca. 30,- hvis ikke jeg husker feil, for de. Så, sea sea blir rike på disse! Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 I båsen min er det noe ala skumgummi liggeunderlag som er limt oppå, lag på lag. Dårlig bilde for det er forstørret utsnitt av mobilbilde. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.