Jump to content

Smart fendring av bryggeplass - Hva er det som er brukt her?

sap_2000

Recommended Posts

På en vandring i havna i dag så jeg en båtplass som var fendret på en enkel og genial måte. Ikke fullgod fendring alene, men vil forhindre riper på skroget som ellers vil oppstå når gelcoat gnir seg langs metall...

Spørsmålet er hva er det egentlig, og hvor kan det kjøpes? Ser ut som noe byggevaregreier, men har ikke sett det før...

Profilen gjør at den sitter godt rundt firkantbommer festet med strips. Konsistensen er passe hard skumplast.

Noen som vet??

24042009002.jpg

24042009001.jpg

Mvh. SAP

Hei, jeg har gjort akkurat det samme, men brukt billig liggeunderlag som er kjøpt på Biltema. Koster "itteno". Skjærer opp en passende bit med tapetkniv, og stripser det fast til bommen. Du kan evt. skjøte to strips sammen hvis du ikke har én som er lang nok!! Prøv å få "hodet" på stripsen til å være på innsiden eller undersiden av bommen.

Takker for svar alle sammen :seeya:

Det som var så fint med disse, er at de har formen man ser på bildene og vil ikke kunne gli opp eller ned over tid...

Må si jeg trodde dette egentlig var et byggevareprodukt og ikke et båtprodukt. Hadde det vært et byggevareprodukt, ville det sikkert kostet 15-20 kr meteren isteden for 100,- :lol:

Det kan jo hende det opprinnelig er laget for noe helt annet, men at noen i bransjen så for seg et annet bruksområde til båt og 10-dobblet prisen...

Uansett blir det jo ikke de store summene for noen skarve meter :smiley:

Mvh. SAP

På jobben min selger vi slike, men de er ikke like brede, kanskje halvparten så bred. Vi kaller de kantbeskytter. Brukes til beskyttelse av bordkanter, malerier og andre kanter som du vil beskytte.

Jeg har tatt i bruk disse i båsa mi. Det er viktigst for meg i front.

Vi tar ca. 30,- hvis ikke jeg husker feil, for de. Så, sea sea blir rike på disse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...