Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Grunnen til at jeg har nevnt dette, er at mine to motorer på 220hk ble justert opp 10% av Mercruiser forhandler da de ble levert nye.

pga det stod på kvitteringen at det var gjort snakket jeg med en spesialist på diesel pumper på et Bosch verksted

og mekaniker sier at man kan skru "opp" 10% uten "problem", man må og justere så maks turtall ikke overstiges.

Og det har gått bra.

På 200hk motoren f.eks er det annen pumpe og dyser, så der er det ikke bare nedjustert på selve pumpen..

Flere jeg kjenner har utført dette og man får en litt bedre akselerasjon, men ikke nødvendigvis høyere toppfart.

Motorene opp til 250 hk, såvidt jeg husker har ikke underspyling på stemplene og derfor er det bare er snakk om 10%

eller ca 20 hk mer.

Om man skrur opp mer uten å vite hvor mye, så er risken at ett stempel (nr 1.) skjærer seg pga for lite smøring.

 

 

Chris284

Chris284

Grunnen til at jeg har nevnt dette, er at mine to motorer på 220hk ble justert opp 10% av Mercruiser forhandler da de ble levert nye.

Og det har gått bra

 

 

pga det stod på kvitteringen at det var gjort snakket jeg med en spesialist på diesel pumper på et Bosch verksted

og mekaniker sier at man kan skru "opp" 10% uten "problem", man må og justere så maks turtall ikke overstiges.

 

E200 hk Mercruiser har en annen pumpe og dyser enn 220 hk motoren, så om det blir noen effekt økning på en slik må man prøve for å se om

det gir mer hk..

Flere jeg kjenner har utført dette og man får en litt bedre akselerasjon, men ikke nødvendigvis høyere toppfart.

Motorene opp til 250 hk, såvidt jeg husker har ikke underspyling på stemplene og derfor er det bare er snakk om 10%

eller ca 20 hk mer.

Om man skrur opp mer uten å vite hvor mye, så er risken at ett stempel (nr 1.) skjærer seg pga for lite smøring.

 

 



×
×
  • Create New...