
Chris284
Mene det du vil. Sier ikke at alle skal gjøre det. Var et tips om hvordan man gjør det i praksis. Både Bosch service og leverandør
har uttalt at dette er ok på disse motorene. Bosch ut ifra øket trykk på injektorer og motor leverandør ut ifra at det ikke har stor innvirkning
på kjøle egenskapene. Effekten er mest på full throttle og ikke på normal kjøring.
Det er intercooler på disse motorene og det får man ikke gjort så mye med.
Man kan og endre på dieseltilførsel respons på "fuel pin" i dieselpumpen, der det er en vakuum membran tilkoblet manifold og senser turbo trykk.
Men det skal jeg ikke fortelle noen om.
En 250 hk motor er forskjellig fra 220 hk motorer. Men kjøling og olje er omtrent likt. Varmeveksler er samme.
Vi snakker om nyere motorer og ikke de gamle BMW motorene som hadde kjøle problemer.
Som jeg skriver har leverandør av Mercruiser på mine to motorer gjort dette.
10% er lite, er resten iorden av kjøling osv er det normalt ingen problemer.
Men man kan trimme alle motorer og vet man ikke hva man driver med bør man holde seg unna.