Jump to content

Låne/leie/dele redningsflåte?

SY Grace

Recommended Posts

Redningsflåte er noe man bare har behov for på langtur, noe som for de fleste av oss betyr maks et par uker hvert år. Da blir det litt tungvindt å kjøpe og vedlikeholde en flåte til flere tusen kroner i året.

Bilister klarer å organisere en bilring. Vet noen om, eller er noen med på å forsøke å starte, en "redningsflåtering" i Bergensområdet? Eller noen som drifter et system for korttidsleie av flåter?

Eventlelt, er noen villig til å leie ut en liten (2-4 personer) redningsflåte de siste to ukene av juli i sommer? Jeg betaler så klart en fornuftig penge.

Dette høres merkelig ut!

Hvis en kjøper en redningsflåte, så er det med bakgrunn i et behov. Underforstått; mange som ferdes på sjøen vil jeg anta egentlig har behov for en redningsflåte, det være seg langtur eller ikke. Situasjoner kan oppstå på korte turer også. Har en ikke en flåte så må¨en ha en jolle, eller aller helst begge deler. En kan ikke satse på å alltid være i svømmeavstand fra land.

Takk til Bergen for konstruktivt svar! Skal skjekke de ut.

Til Evita: Ingenting merkelig når du har en 23 fots seilbåt. Den kan fint seile på hav (den har krysset Atlanteren og vært til Island), men det er såpass trangt med plass at flåte ikke er prioritert i skjærgården. Jolle har jeg så klart. Du har så klart rett i at farlige situasjoner kan oppstå selv på korte turer, men man kan ikke helgardere seg mot alt her i livet, så noe risiko må man akseptere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...