Jump to content

fjerne 2-komponentlakk på anti-sklimønster

-Maja-

Recommended Posts

Forrige eiere av båten min lakket den om (2-komponent) :nonod: - De gjorde en aldeles grusomt dårlig jobb - og nå flasser lakken av. Jeg har begynt den møysommelige jobben å pusse ned, for så å lakke på nytt. Problemet er på dekket - jeg kan jo ikke pusse på antiskli-mønsteret, da vil jo dette bli slett. Noen som har gode ideer til hva jeg bør gjøre - tar malingsfjerner 2-komponent? Tar i mot alle gode tips :)

Kan hende du kan bruke en av de kjemiske malings fjernerene som finnes på markedet, den tar gellcoaten også MEN hvis du passer på kan den bruket til kun fjerne lakken ... ( er forskjell i TIDEN det tar før lakk/gelcoat løses opp ), prøv på et lite synlig område først.

Liker Duxola best, da den tar best..... pass finger og øyer ( bruk beskyttelse ), skyll godt etterpå .

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Kan hende du kan bruke en av de kjemiske malings fjernerene som finnes på markedet, den tar gellcoaten også MEN hvis du passer på kan den bruket til kun fjerne lakken ... ( er forskjell i TIDEN det tar før lakk/gelcoat løses opp ), prøv på et lite synlig område først.

Liker Duxola best, da den tar best..... pass finger og øyer ( bruk beskyttelse ), skyll godt etterpå .

Arne Kjetil

Takk - skal prøve med Duxola - verdt et forsøk- vil nødig ty til sånn skli-pulver som skal strøs i malingen, om jeg kan unngå det :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...