-Maja- Startet 25.April.2009 Link til dette innlegget Startet 25.April.2009 Forrige eiere av båten min lakket den om (2-komponent) - De gjorde en aldeles grusomt dårlig jobb - og nå flasser lakken av. Jeg har begynt den møysommelige jobben å pusse ned, for så å lakke på nytt. Problemet er på dekket - jeg kan jo ikke pusse på antiskli-mønsteret, da vil jo dette bli slett. Noen som har gode ideer til hva jeg bør gjøre - tar malingsfjerner 2-komponent? Tar i mot alle gode tips :) Sitér dette innlegget Link to post
-Maja- Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 ..ingen som veit?... Har flasset veldig av på disse sklimønster-plassene... Sitér dette innlegget Link to post
hclande Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hei. Har samme problem som deg på en Lærling seil jolle. eneste jeg kan tenke meg er å sandblåse/kalkblåse. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 (redigert) Kan hende du kan bruke en av de kjemiske malings fjernerene som finnes på markedet, den tar gellcoaten også MEN hvis du passer på kan den bruket til kun fjerne lakken ... ( er forskjell i TIDEN det tar før lakk/gelcoat løses opp ), prøv på et lite synlig område først. Liker Duxola best, da den tar best..... pass finger og øyer ( bruk beskyttelse ), skyll godt etterpå . Arne Kjetil Redigert 26.April.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
-Maja- Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Kan hende du kan bruke en av de kjemiske malings fjernerene som finnes på markedet, den tar gellcoaten også MEN hvis du passer på kan den bruket til kun fjerne lakken ... ( er forskjell i TIDEN det tar før lakk/gelcoat løses opp ), prøv på et lite synlig område først. Liker Duxola best, da den tar best..... pass finger og øyer ( bruk beskyttelse ), skyll godt etterpå . Arne Kjetil Takk - skal prøve med Duxola - verdt et forsøk- vil nødig ty til sånn skli-pulver som skal strøs i malingen, om jeg kan unngå det :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.