Nils1 Startet 25.April.2009 Link til dette innlegget Startet 25.April.2009 (redigert) Hei på sen lørdag . Er på jakt etter "en boks" med assorterte kabelsko - isolerte 1,5 til 6 kvadrat sånn ca gjerne opp til 10. Og en klemtang til samme. Ser de har tenger på Biltema som sikkert er ok - men kabelskoene er heller skrale greier. Noe tips om en slik (nett)butikk noen ? Redigert 25.April.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Nei! Kabelsko med krympeslange og smeltelim hos Biltema er helt ok. Bruker bare disse! Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Javel ? Er det desse du mener ? Eller ? Kabelskosortiment 60 assorterte kabelsko utstyrt med isolering av krympeplast som gjør at man får en tett forbindelse med god motstandsevne mot fukt/vann. Leveres i rominndelt plasteske. Art nrPrisAntall 35-195179,00 kr Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Ja de Loddekabelskoene virker bra. Eneste er at jeg syntes de inneholder litt lite loddetinn. Så pleier alltid å tilfører ekstra tinn på endene, før jeg stikker de inn. Edit: Ser du linket til et sett. For å skjøte kabler hadde jeg brukt disse: De festeørene for å koble til kabelskinner etc er ikke så veldig motstandsdyktige mot korrosjon. Så de bør en spraylakke over når en er ferdig å koble opp det elektriske. Redigert 25.April.2009 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Lars H. Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Et av stedene med størst utvalg etter hva jeg fikk opplyst en gang tidligere her på forumet skal være: Abiko (leverandør til Elfa osv, osv), Haslevollen 3, 0579, Oslo Lars H. Redigert 25.April.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
arnearmoa Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Jeg handlet både avisoleringstang og krympetang i forfjor. Har ikke all verdens erfaring, men de funker dramatisk mye bedre enn billige sånne flate av saksetypen som jeg har kjøpt noen ganger før. Husker ikke hvor jeg køpte (kanskje Clas Ohlson), men de ligner mest på de i hhv. innlegg #6 og #52 i denne tråden. Lærte mye om krymping i den tråden. Det var pga. den jeg dro ut for å kjøpe dem. Kan ikke tenke meg et liv uten slike nå. Hadde aldri visst at man kunne avisolere perfekt med en hånd i lomma f.eks. Jeg melder pass ang. hvor du bør kjøpe kabelsko. De som er nevnt høres greie ut. Mvh Arne Armoa Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Jeg ble akkurat for sein til å redigere. Kom på hvor jeg kjøpte tengene mine. Det var Torshov Bilrekvisita. Samme krympetang som LarsH Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Takker for info. Fant "Lars tanga" i katalogen til Torshov Bilrekvisita. ( på nettsiden deres ) Skal ringe de over helgen -kanskje de kan sende en tang til Bergen ? Skal sjekke opp over helgen tipset ditt om kabelsko Lars - har sett på de på nettet - er rett sort ja - med kobberkjerne. hilsen Nils1 Redigert 25.April.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Javel ? Er det desse du mener ? Eller ? Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Litt på siden kanakje, men - på steder med vibrasjon er krymping å foretrekke foran lodding. Ved lodding vil man på et punkt gå over fra mange tynne ledere til en tykk. Dersom man gjentatte ganger bøyer kabelen, vil den knekke først akkurat der. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Presshylser vil alltid gi en bedre elektrisk forbindelse enn lodding. En loddeskjøt har større elektrisk motstand. Så bruk presshylser med en god presstang... Sitér dette innlegget Link to post
TLSA Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 En slik tang er et must! Da er du sikker på at de sitter.. Ikke bruk den shiten som evnt følger med kabelskosett. Biltema delenr : 12-677 Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.