jope Startet 27.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2004 Hei på dere! Jeg har byttet motorlabbene i båten, må da sentrere opp motor i forhold til aksel. Er det noen som har noen gode råd for hvordan dette gjøres? Hva med feilmarginer? Hvor nøye er det å få aksel i senterav hylserør? Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 27.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2004 Ikke en jobb for amatører som meg! Jeg har satt bort den jobben med min båt! Bytter nemlig motor. Spar deg for, i verste fall, store skader på gir, aksling mm. Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Eppa Svart 27.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2004 Det er skrevet en del om temaet tidligere. Bruk søk funksjonen og du vil finne. Det kreves stor nøyaktighet skal resultatet bli bra. Har nettopp justert min motor etter motoroverhaling og skifte av komplett propellanlegg. Mye arbeid og det kreves en del tålmodighet for å få et godt resultat. For meg var sideveis justering av motor den største utfordringen, da det var margial plass for justering av motorfestene. Høyde var rimelig kurant å få rett. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2004 Hei på dere! Jeg har byttet motorlabbene i båten, må da sentrere opp motor i forhold til aksel. Er det noen som har noen gode råd for hvordan dette gjøres? Hva med feilmarginer? Hvor nøye er det å få aksel i senterav hylserør? Hei Jope, Selv om det kan virke skremmende i første omgang, så er det slett ingen uoverkommelig oppgave. Det som trenges er tålmodighet, noen passende "shims" og gjerne et kubein og noen klosser for lettvint å kunne "løfte litt her og løfte litt der"...... Oppretting av motor har vært grundig omtalt og forklart her tidligere, så jeg vil anbefale at du tar et søk i vårt utmerkede kategoriregister. Lykke til med jobben! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.