Jump to content

Tilpasning av motor til aksel

jope

Recommended Posts

Det er skrevet en del om temaet tidligere. Bruk søk funksjonen og du vil finne. Det kreves stor nøyaktighet skal resultatet bli bra.

Har nettopp justert min motor etter motoroverhaling og skifte av komplett propellanlegg. Mye arbeid og det kreves en del tålmodighet for å få et godt resultat. For meg var sideveis justering av motor den største utfordringen, da det var margial plass for justering av motorfestene. Høyde var rimelig kurant å få rett.

Hei på dere!

Jeg har byttet motorlabbene i båten, må da sentrere opp motor i forhold til aksel. Er det noen som har noen gode råd for hvordan dette gjøres? Hva med feilmarginer? Hvor nøye er det å få aksel i senterav hylserør?

Hei Jope,

Selv om det kan virke skremmende i første omgang, så er det slett ingen uoverkommelig oppgave. Det som trenges er tålmodighet, noen passende "shims" og gjerne et kubein og noen klosser for lettvint å kunne "løfte litt her og løfte litt der"......

Oppretting av motor har vært grundig omtalt og forklart her tidligere, så jeg vil anbefale at du tar et søk i vårt utmerkede kategoriregister.

Lykke til med jobben!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...