Jump to content

Hva slags gearolje på Mercury 50hk 2 takt?

TomasK

Recommended Posts

Bare pass på å kjøp en oljen som er beregnet for bruk på utenbords girhus .

Jeg bruker Pennzoil 80W-90 ( beregnet for utenbords girhus ) da det var den jeg fant derogda, andre MÅ ha rett merke på olja, andre igjen kjøper olje på Biltema eller hos nærmeste bensin pusher...

HAR Gulf en olje beregnet på utenbordgirhus...bruk den, såfremet den ikke er merket "Type C" da den er spesielt for eldre Johnson/Evinrude/OMC motorer .

Arne Kjetil

Du Droll som er ekspert på mercury, og kanskje på mercruiser også, jeg har hørt at mercruiserdrevene er særs kresen på oljen og at man absolutt ikke bør gamble på annen olje en orginaloljen deres som er spesiellt tilpasset deres produkter, har hørt historier der en har brukt "uorginal" drevolje og av den grunn fått drev havarert, er dette bare skremselpropaganda, eller er det noe idet, orginaloljen koster vel en 200,- for 9 dl. men på en annen side tar ikke gearene, bortsett fra de største så store mengder at jeg har vært betenkt på å ikke bruke "orginalproduktet" for sikkerhets skyld iallfall :confused:

Vel.. løsninga er ganske grei uansett, jeg har nemlig full tilgang til hele Pennzoil sortimentet også.. :) Kjekt med far i dekkbransjen som også driver oljeskift! :D Ergo utgår Biltemaolje med skyhøye kneløft - også 2takt olja.

I følge Gulf sine sider så er GULF OUTBOARD GEAR OIL 80W-90 til alle utenbordsmotorer. Da tenker jeg at jeg bruker den på min -99 mod Johnson 4hk også jeg.

Du Droll som er ekspert på mercury, og kanskje på mercruiser også***

Har litt kjenskap til eldre Mercury modeller og da spesielt de klassiske rekke sekserene :smiley: , har dog muligheten til å rote frem nesten alt av deletegninge og delenr...men har ingen fysisk kjennskap til Mercruiser delen ....

Høres dog litt ut som skremselspropaganda ifra merke folk :yesnod: , burde da også gjelde mange av Volvo Penta sine drev da de stammer ifra samme hjerne....

Arne Kjeitl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...