S/Y Emma Startet 26.April.2009 Link til dette innlegget Startet 26.April.2009 Jeg har en periode hatt seilbåten min liggende langs en flytebrygge med gummidekk som fendring. Dette har nå resultert i en hel del svarte merker på det hvite skroget. Nå har jeg fått meg bryggeplass i en småbåthavn, og slipper da å bekymre meg over dekk lenger. Men hvordan får jeg helt vekk de svarte merkene? Jeg prøvde å vaske litt i dag med vann, svamp og grønnsåpe, men det gikk bare sånn halvveis. Må jeg til med sterkere saker? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SRA Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 black remov.....ca det navnet - fra biltema Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Autosol Chrome Polish, renser, rubber og polerer på en gang Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 (redigert) Som SRA antyder, Black Streak Remover. Spray på, gni litt utover og tørk/spyl rent! Dette er "lurium på boks" som faktisk virker og overgår det meste, helt uten noen form for slipemidler. Ellers er velkjente White Spirit utmerket til å løse opp denne typen gummi, tjære osv. type klin. White Spirit'n vaskes så vekk med Zalo. Lars H. Redigert 26.April.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sonata 7 Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hempel - Custom polish Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 jeg pleier å bruke fendere..er det jeg som er unormal Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
SeaRaymond Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Hva gjør du så ren fenderene med Sitér dette innlegget Link to post
båtdama Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 svaret gummistreker og stygge fendere gjør jeg reine med Hugo.....Stoffet er en nødvendighet i alle båter, mener nå jeg :-) Eneste er at det må polering på etterpå...Men ute i skjærgården er det greit å pusle med noe... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.