Jump to content

Hva er effektivt mot svarte gummidekkmerker på gelcoaten?

S/Y Emma

Recommended Posts

Jeg har en periode hatt seilbåten min liggende langs en flytebrygge med gummidekk som fendring. Dette har nå resultert i en hel del svarte merker på det hvite skroget. Nå har jeg fått meg bryggeplass i en småbåthavn, og slipper da å bekymre meg over dekk lenger.

Men hvordan får jeg helt vekk de svarte merkene? Jeg prøvde å vaske litt i dag med vann, svamp og grønnsåpe, men det gikk bare sånn halvveis. Må jeg til med sterkere saker?

Som SRA antyder, Black Streak Remover. Spray på, gni litt utover og tørk/spyl rent! Dette er "lurium på boks" som faktisk virker og overgår det meste, helt uten noen form for slipemidler. Ellers er velkjente White Spirit utmerket til å løse opp denne typen gummi, tjære osv. type klin. White Spirit'n vaskes så vekk med Zalo.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...