Jump to content

problemer med å tette mot plexiglass

-Maja-

Recommended Posts

Har konstatert lekkasje rundt et vindu (på innsiden, mot glasset). Vi snakker her om plexiglass i aluminiumsramme. Jeg tenkte jeg skulle skjære bort mest mulig av den ødelagte pakningen, tape opp, og lage ny fuge...Var med godt mot... helt til en fortalt at ingen ting ville lime seg fast til plexiglass. Stemmer dette?? Jeg hadde tenkt å brulke UV-bestandig sikaflex...

Det stemmer dette med lim og plexi. Det du gjør er å la pakkningen være der den er. Skru fra hverandre ramma og fyll opp med butylmasse kalt Terostat 2759 (fåes hos de fleste caravanforhandlere). Det som tyter ut plykker du bort. Dette er en ikke-herdende masse som blir som tyggegummi. Da hefter og tetter den. Benyttes rund baut på alle caravan, vinduer, luker, plateskjøter, listverk etc.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg har gjort denne jobben i dag.

Gammel tetningsmasse er fjernet og lagt i ny. Würth Avtagbar Rutetett.

Var egentlig lett å se hvor vannet har funnet veien. Det meste av den gamle massen var helt ok, men der hvor vannet hadde kommet var massen porøs og smuldrete.

Alt ble fjernet og erstattet.

Kjekt med alt som er gjort!

Planen for dagen var egentlig å rydde etter vinteren og montere nye gardinlister på dassen......men men.

Lars O.

Det stemmer dette med lim og plexi. Det du gjør er å la pakkningen være der den er. Skru fra hverandre ramma og fyll opp med butylmasse kalt Terostat 2759 (fåes hos de fleste caravanforhandlere). Det som tyter ut plykker du bort. Dette er en ikke-herdende masse som blir som tyggegummi. Da hefter og tetter den. Benyttes rund baut på alle caravan, vinduer, luker, plateskjøter, listverk etc.

Men jeg får ikke løsnet disse listene - skruene sitter BOM fast :eek: .......! Nå ble jeg VIRKELIG rådvill!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...