Sabrina Startet 28.April.2009 Link til dette innlegget Startet 28.April.2009 Hei, Ferskvannet i varmeveksleren forsvinner jevnt og trutt etter en kort tur. Kjølevannalarmen uler, og jeg må toppe opp med nytt ferskvann. Motorrommet er for trangt til at jeg kommer til for en skikkelig visuell inspeksjon på sidene av motoren, men ingen lekkasje kan spores i nærheten av vannpumpen. Oljen på motoren er OK, og der er ingen unormal farge på eksosen. Kan ferskvannet lekke over til sjøvann i varmeveksleren, og kan i så fall innmaten i varmeveksleren skiftes? Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Niko76 Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Jeg har vært borti det samme, riktignok med en Perkins. Da rant ferskvannet ut i saltvannet og ut eksosen. Motoren fikk kjøling, men da med saltvann. Hvis det er innmaten i varmeveksleren som er gåen, så pleier det å være mulig å skifte denne. I mitt tilfelle var det en gummistuss som ikke var festet riktig, så jeg slapp å skifte innmaten. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Vi hadde noe tilsvarende. Årsak var at termostatlokk begynte å lekke når motor var varm. I vårt tilfelle hadde det vært gjort noe arbeid på dette lokket og det var vel årsak til at det ikke var tett. Vi byttet til nytt lokk og problemet var løst. Vi har 4 sylindret Yanmar med turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.