Larvik Startet 28.April.2009 Link til dette innlegget Startet 28.April.2009 (redigert) Hei alle, Jeg oppdaget forrige uke at når jeg hentet dreggen fra kjelleren at den er blitt "hvit". Prøvde å pusse litt med stålbørste men det gikkheller dårlig, dreggen forble hvit. Hva har skjedd og hvordan får jeg den pen igjen? Dreggen er fra Engbo og galvanisert. Har sendt en forespørsel til dem, men de svarer aldri... Takk for alle svar! Redigert 28.April.2009 av Larvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Den har irret, tydlig ligget litt fuktig. dette burde være milig å fjærne med en god stålbørste, men som du skriver var dette vanskelig. Er det så voldsomt at du ikke vil bruke den? tror dette vil slites vekk med bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Larvik Svart 28.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Dreggen er jo fullt brukbar, men nå som jeg har pusset og gnikket båten pen og blank så hadde det vært alright med en pen dregg også Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Om du bruker stålbørsten på det værste kan du jo bare spraye på litt zink spray som fåes kjøpt overalt. dette er jo liksom galvanisering på boks. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Kanskje verdt et forsøk med oksalsyre (f.eks. Biltema teakfornyer som er full av dette og som har en grei konsistens) som skal være fin å ta rustrender på gelcoat med? Alternativt sitronsyre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.