opus Startet 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2004 Hei Båtvenner ! Har nettopp fått på plass oppussingsobjektet mitt.En 26fots seilbåt som trenger ny innredning og inngangluke-annretning. Båten ligger på Vinterbro ,litt øst for Oslo.Selv bor jeg i Oslo sentrum. Spm: 1.Trenger noen skott ved langsgående sofaer.Hvilken dim og må det være vannfast finèr? 2.Hvilken dim og tretype på reisverket til sofaene? 3.Hvilken dim på finèr til hyller bak/over sofaer, og hylleskap over pentry?Vannfast? 4.Hvilken dim og tretype på reisverk til hyller?(kanskje trengs det ikke,idèer?) 5.Hele inngangsluke-systemet mangler, litt usikker på hvordan løse det? Antagelig skyveluke på toppen/dekk(horisontalt), og stable-luker på den nesten vertikale inngangen. Noen tips på hvor evt kjøpe akrylplater(plexi-glass)?Helst Oslo-omr. Alu-profiler til feste av skyveluke?Helst Oslo-omr. 6. Trenger tips hvor kjøpe vannfast finèr, finèr i Oslo-omr??? (Hvor rimeligst?) 7. Hvor kjøpe teak/mahogny-listverk i Oslo-omr??? 8.Generellt, er det kun teak/mahogny som duger?(Skjønner at smak og behag...) Vet at kan kjøpe finèr med en side teak osv , men kvistfri meranti kan vel også være et alternativ? På forhånd tusen takk for trengende tips/erfaringer. Vennlig hilsen Opus (singsobjektet) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Tar utgangs punkt i nærheten av der du har båten din, bor selv i Drøbak, kjøpte meranti plater billigst hos Norby sag og høvleri, det er jo ikke så langt fra båten din, teak kan trebaaten på nesset skaffe deg til en bra pris, kjøpte min mahogny hos trebatbyggeren i Drøbak,billig pluss at man kan spørre og lure på det meste Vill tru du vil kjøpe matrialene nærmest båten, med tanke på frakt Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Med tanke på at båten din ligger på vinterbro så kan du jo kjøpe inn en del materialer på trebåten på Vintebro. De tror jeg har det meste av teak og mahogny og slikt. Hvis du vite nærmere hva de har der så ring på tlf: 64 96 18 30 Lykke til med prosjektet! ps. hvor på vinterbro ligger båten din? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Mr_J@n Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Med tanke på at båten din ligger på vinterbro så kan du jo kjøpe inn en del materialer på trebåten på Vintebro. De tror jeg har det meste av teak og mahogny og slikt. Hvis du vite nærmere hva de har der så ring på tlf: 64 96 18 30 Lykke til med prosjektet! ps. hvor på vinterbro ligger båten din? Hmmmm var det ikke det jeg også skrev :seeya: :lol: Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Det var det ja, men jeg tror vi skrev hvert vårt innlegg samtidig for nå jeg begynte å skrive var det ikke noe innlegg der og vips når det var lagt inn så var ditt innlegg der...... Skremmende det med hvor likt vi mennesker kan tenke :seeya: Da er vi jo hvertfall enige om hvor materialene bør kjøpes inn Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Jens_P Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Bra utvalg også hos Billingstad Trelast A/S. Det ligger priser på hjemmesidene. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Mr_J@n Svart 29.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2004 Det var det ja, men jeg tror vi skrev hvert vårt innlegg samtidig for nå jeg begynte å skrive var det ikke noe innlegg der og vips når det var lagt inn så var ditt innlegg der...... Skremmende det med hvor likt vi mennesker kan tenke :seeya: Da er vi jo hvertfall enige om hvor materialene bør kjøpes inn Ja, ikke sant, det var vel 1 min mellom innlegga , Skremmende :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.