windy26 Startet 29.April.2009 Del på Facebook Startet 29.April.2009 Min Tamd31 har et Max turtall i følge boka på 3800 omd, hva om jeg kjører den på 4200omd? eller 4000? 3800 er jo ikke noe høyt turtall vis temperaturen er normal , motor i bra kondisjon, bra vedlikehold, lett drift, osv , hva kan skje om jeg ligger på dette turtallet kansje 30min? utenom mere slitasje,og forbruk ?? ok noen sier kansje dust mm , men helt seriøs er det noen som har noe svar?! Ser på steyr 212hk turtall på max 4300 den er på 3,2 liter 6 syl ,ikke noe problem der! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Du kan da ikke sammenligne epler og bananer ? VP oppgir nok 3800 av flere grunner, en av de er nok effekt/forbruk og livslengde på produktet. Du vil nok oppleve en liten fartsøkning og stor økning i forbruket. Økningen i forbruket vil nok bli uforholdsmessig stor i forhold til fartsgevinsten . Og hva er det godt for ? Går det for sakte så bytt båt. Min 50 øres mening. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Hei. Om du ønsker mer futt i din 31 motor så gå inn på drevia.se og klikk på kampanjer. Der står det noen tips for å få mer effekt i din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.