navette565 Startet 29.April.2009 Link til dette innlegget Startet 29.April.2009 Sjøsatte min nyinnkjøpte skjærgårdsjeep i dag (2005 mod.) Den har Suzuki df90 og fast bensintank med vannutskiller/bensinfilter montert separat. Startet på første forsøk, og gikk i 5 min......... Det viser seg at jeg ikke får bensintilførsel. Har demontert vannutskiller/bensinfilter uten å finne noen feil der. Finner ingen kraner som er lukket. Noen tips???????? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Problem bensintilførsel . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Lufting av bensintank, har du sjekket om du får luft inn??? hvis de er vakuum på tanken så skjer de ikkje så mye... Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
navette565 Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) Det er fastmontert lufting på tanken, finner ikke at det er noen måte å åpne/stenge den. J...... trangt.... Redigert 29.April.2009 av navette565 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Prøv å ta av påfyllingslokket, se om de renner bensin ut da!! hvis ikke de gjør de så kan du jo prøve å blåse i slangen fra motoren inn til tanken.. du har bensin på tanken vel Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
navette565 Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) Fylte 50 l før sjøsetting. Har prøvd med lokket av - samme resultat. Får prøve å løse på noen slager i morra................ Redigert 29.April.2009 av navette565 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Ta kontakt med tidligere eier hvis du ikke finner ut noe i morgen, kan jo ver han har montert en stengeventil en lur plass, å glemt å fortelle de til deg. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
navette565 Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Har snakka med han - hakke peiling, leverte bare båten til vinteropplag hos forhandler hver høst....... Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Har du en slik pumpe på bensinslangen, den klemmegreia til å pumpe frem bensin med ? Hos meg var denne defekt og bensinen rant bare ned igjen i tanken. kødda mye før jeg fant ut av dette. Kjøpte ny og alt var sjef. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 (redigert) Har pumpe på bensinslangen - får sjekke den også.......... Redigert 30.April.2009 av navette565 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 (redigert) Hadde samme problem med min motor (Suzuki DF115). Etter å ha fått "klemmeblæra" hard og så startet motoren, gikk denne i noen minutter (kanskje 5). Det som var feil hos meg var at lufte/stengeskruene til forfilteret ikke tettet helt igjen, fikset med litt pakning på tube. Skulle nok brukt noe annet enn dette, men det har virket uåklagelig siden. Nå skal jeg bytte filterdelen, så jeg må nok finne en bedre løsning, men jeg lærte da noe på veien... Redigert 30.April.2009 av Jå9 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Får ikke "klemmeblæra" hard engang, så problemet ligger nok før/i vannutskiller eller i "klemmeblæra". Må bare få unna noen timer på kontoret, så er det rett i båten........ Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Jeg husker jeg måtte klemme lenge for å få'a hard, virker for meg som om det kommer luft til en eller annen plass... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Hadde noe lignende på min F115, da var det elementet i filteret som var på tur å gå tett. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
knutza Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Jeg har vært borti en 30 hk hvor klemmeblæren var skiftet og montert feil vei. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 (redigert) Klemmeblæren er original. Det blir nok å kjøpe inn klemmeblære og starte feilsøk derfra. Redigert 30.April.2009 av navette565 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Hvis du fylte tanken fra en pumpe kan du eliminere luftingen som problemkilde. Bensinpumpen stopper momentant hvis luftingen er stengt. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Fylte fra pumpe - takk for tips......... Ett skritt videre Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 :lol: Da er vi klar for å starte båsesongen. Kjøpte ny klemmeblære og koblet forbi vannutskilleren - dermed var alt OK. Har kjøpt nytt filter til vannutskilleren så den blir innstallert på nytt i morra, Takk for alle gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Jeg husker jeg måtte klemme lenge for å få'a hard, virker for meg som om det kommer luft til en eller annen plass... for et griseprat Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.