IMS Startet 29.April.2009 Link til dette innlegget Startet 29.April.2009 Hei, har noen gode tips? Har sett endel på siden her, men lurer på om noen vet om transportfirmaer etc som går fra østkysten og mot molde og ofte uten last tilbake. (skal ila et par uker hente en båt fra molde til larvik/ oslo og vi har desverre ikke tid til å seile:( ) tusen takk for svar. :) IMS Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Mange muligheter.. Møre - Oslo går det daglig ruter med de store transportørene. Du kan ringe dem og høre hva de skal ha. Du må da booke kranbil der den skal lastes på og losses, eventuelt la dem gjøre det men da skal de gjerne ha betalt ekstra for det også... Eksempler er: Tollpost Globe Schenker Bring Transportsentralen Ellers gulesider.no på landsdekkende transport så får du listet det opp... Ikke godta første pris, prut godt og sett transportørene opp mot hverandre! Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Trenger du kranbil i Molde kan du ta kontakt med Christie A/S. Lang erfaring med båtløft og transport.Se info her: http://christie.no/produkter/kranbil Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
IMS Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Trenger du kranbil i Molde kan du ta kontakt med Christie A/S. Lang erfaring med båtløft og transport.Se info her: http://christie.no/produkter/kranbil tusen takk for tips. De store koster jo også tilsvarende, er det noen som vet om transportfirmaer/ personer som kjøerer last fra østlandet til molde og ofte tomme tilbake? Håpet det var mulig å gjøre en vinn-vinn deal med noen av dem. I:) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Her er Gjendem Tansport http://www.gjendemtransport.no/ Og :Håseth sønner Transport Telefon: 71 26 50 60 Håseth har mange kranbiler i alle størrelser, tror han er rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Jeg hentet over en scand baltic for 4 år siden, fra Molde til Fredrikstad. Pris "avtalt" 15000,- For det første kom bilen nesten 10 timer senere enn avtalt. Han hadde med seg følgebil, og denne følgebilen skulle også ha penger. 5000,- og når vi skulle ha båten på vannet kostet også løftet 1000,- Jeg ringte sjefen i firmat, men han sa bare at de måtte ha så mye fordi de ikke hadde fått retur frakt tilbake denne gangen. Jeg snakket med sjåføren og han sa at det stemte ikke fordi han skulle hente retur lass nær Fredrikstad. Jeg betale og prøvd å legge det bak meg, slik at ikke hele båt ferien skulle bli ødelagt. Jeg driver selv et transport firma, men da kun med paller/stykkgods. Er det snakk om "utenfor" arbeidstid (les svart) da kan du betale 250 kr/timen + 6 kr km Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Flyret ikke båten du skal kjøpe? Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Jeg betalte 15000inkl. mva fra Ålesund til Oslo. Husker ikke navn påtransportøren transportøren. båt på 24 fot og 2 tonn Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 sitat: Flyret ikke båten du skal kjøpe? Pleier de å gjøre det? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Prøv Olav Tenden Transport i Stryn. Dei har kranbil med båtkrybbe og er ofte i Oslo. Har fått gunstige returfrakter med de før.... Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 (redigert) Prøv Linco Frakt i bodø du dei er veldig greie og du treng ikkje å ha krybbe til båten dei har alt som trengs jeg gjorde dette i fjor haust fra Florø til Ålesund dei heiste meg opp fra sjå og sette meg på sjå kjapt og enkelt ca 9000 kr kosta dette ..sjå link under snakk med ein som heiter ASBJØRN BERG Telf 75507760 Henting av båten min i florø Redigert 3.Mai.2009 av Steinsvigen (see edit history) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Et annet alternativ er å høre med Holvik Transport i Grimstad. De kjører ut garasjer for Grimstad Garasjen og Ugland Trevare til hele Norge, og det er ikke alltid lett for dem å få returfrakt... De har store plan, da de kjører store takstoler... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
IMS Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Ahh, genialt, nok en gang takk for tips. Om båten flyret vet jeg ikke, men den flyter mer enn middels bra, men må av ulike grunner til oslo før den er klar til sjøsetting. I:) Sitér dette innlegget Link to post
IMS Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Ahh, genialt, nok en gang takk for tips. Om båten flyret vet jeg ikke, men den flyter mer enn middels bra, men må av ulike grunner til oslo før den er klar til sjøsetting. I:) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Denne har spesial henger for båttransport og kjører ofte østover fra Molde området Fremstedal Transport AS Telefon: 71 18 14 44 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Steinsvigen Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Eg trur at høgda kan bli eit problem .. Tuneller ved Åndalsnes osv .. alt må sjekkast veit du Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
IMS Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Ja... Høyden blir et problem, men det finnes vel alternative ruter?? Iverste fall må vi frakte henne sjøveien på båt. Men takk for mye bra tips, veldig nyttig.:) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hei, du kan kjøre om Oppdal. Men har du undersøkt båttransport, det går mange kystfraktere på strekningen. Sitér dette innlegget Link to post
IMS Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hei:) Har fått et tilbud fra Moldegard Maritime Logistikk i Molde, men de kostet mer enn veitransport og tar mellom 3 og 10 dager, jeg kan risikere en ukes forsinkelse om de må vente på last i kr.sund.. Vet ikke om så mange andre kystfraktere. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.