Jump to content

Drivstoffbørsen, hvorfor ikke et arkiv med oppdaterte åpningstider

Xlnt

Recommended Posts

Hei

Til stadighet sliter jeg med å finne åpningstider, har idag sittet å lett etter telefonnummer og info om flere marinaer i mitt nærområde. Veldig tidkrevende. Spesielt vanskelig og knotete blir det hvis man sitter i båten med en treg GPRS linje i tillegg slik jeg gjorde flere ganger i fjor da vi var på langtur nedover sørlandet. Hadde vært ufattelig deilig med et slags arkiv hvor man kunne finne telefonnummer og åpningstider til de som selger drivstoff rundt om kring. Synes det er kjekt å ringe noen ganger for å høre hva diesel prisen er, da det fort kan dreie seg noen kroner i diff hvis man skal fylle en 6-700 liter.

Feks idag har jeg prøvd å finne ut om det fortsatt er drift ved Papperhavn på Hvaler, men har ikke greid å finne hverken åpningstider eller telefonnummer til stedet.

Kanskje flere er i samme situasjon som meg?

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

vil bare si at dette høres ut som et meget godt tiltak. Er ny med "fast" tank og det hadde vært genialt å hatt et arkiv over hvor de forskjellige marinaene er og når de er oppe. Jeg har desverre ikke stor å bidra med enda :(

edit: kan noen forresten hjelpe meg med når reima marina i svelvik og bjørns marina i holmestrand har åpent? Hilsen "bensintørst" fra holmestrand! :)

Redigert av espenal (see edit history)
  • 2 år senere...

Ble det noen sinne laget noen oversikt over utsalgsteder? Stod selv 2 ganger i forrrige måned utenfor Oslofjorden bunkers på Hurumlandet før jeg skjønte at det var nedlagt. Googlet senere og så det stengte i oktober 2010. Da ble det Kambo som er alt for dyrt (siste gang). Horten neste (greit nok). Funnet ut av Holemstrand "Bjørns Marina" er billigst i mitt disktrikt. (Son)

Jeg håper vi alle kan ta et skippertak og bli flinkere til å oppdatere selve prisene også. Gjerne sjekk benisnprisen også, selv om du fyller diesel og motsatt.

Håper Ingar og gjengen kan komme opp med et litt bedre løsning for visning og rapportering av dette, nytteverdien er jo meget høy. En sjøens stasjonsoversikt, ink priser.

Det skulle vært noen faste felter i tillegg til pris for rapport som feks:

Navn/Sted

Åpningstider

Kortfylling utenom åpningstid: Ja/Nei

Drivstofftyper (Både bensin og diesel?)

Fylling rett i båt eller bæring av kanner?

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Ja enig i det cpt Chaos - vi må bli flinke til å skrive både diesel og bensin. Det funker jo for bilene!!

En priskrig i fjorden ville bare gavne oss. Ser at det er nesten ingen poster fra Oslofjorden, men mye fra Vestlandet hvor prisene er lave!!

(kanskje derfor) Husker ikke helt nøyaktig prisene jeg fylte for (ligger i båten) men ca( DIESEL) ; Kambo 11,88 Horten 10,70? Holmestrand 9,20(usikker)

Husker ikke helt nøyaktig prisene jeg fylte for (ligger i båten) men ca( DIESEL) ; Kambo 11,88 Horten 10,70? Holmestrand 9,20(usikker)

Det er jo enorme forskjeller og mye å spare for meg som nå skal fylle 5-600 liter i slengen. Fort gjort å spare 15-1700,- kroner og det kan man kjøre mye båt for!

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...