BOH Startet 29.Mai.2004 Del på Facebook Startet 29.Mai.2004 Driver å restaurerer en Norkapp 22 Weekender. Motoren er en BMW B220 (bensin). På skottet mot bensintanken sitter det en elektrisk fødepumpe. Noen som vet hvordan denne skal kobles? Jeg antar at den skal gå bare når motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 Er litt på gyngende grunn når det gjelder slike pumper i båt, men.... Iht de erfaringene jeg har i bil så skal disse pumpene begynne å gå når du setter på tenningen og de stopper når de har oppnådd en bestemt "bensin trykk" frem til motoren. Trur det er slik. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
NSB Svart 30.Mai.2004 Del på Facebook Svart 30.Mai.2004 Bare koble den til tenninga. Det gjør ikke noe om den går selv om motoren ikke går. Kobler du den til dynamoen f.eks, slik at den starter når denne begynner å lade, vil du nok aldri få start på motoren. Den må nemlig ha en skvett bensin å starte på... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.Mai.2004 Del på Facebook Svart 30.Mai.2004 Jeg har elektrisk bensinpumpe i veteranbilen - en Rover P4. Når jeg slår på tenningen begynner pumpen å gå; man hører den slår noen raske slag inntil forgasseren er fyllt og pumpen møter mottrykk. Da kan jeg starte motoren, og mens motoren går kan jeg høre ett og annet "klikk" fra pumpen mens den etterfyller det som brukes fra forgasseren. Som andre har nevnt: pumpen kobles slik at den får spenning når tenningen slås på, og mister spenningen når tenningen slås av. Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/B Shanty Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Drar oppigjen denne. Fødepumpen på min perkins er gåen, trolig deffekt membran. Grunnet at motorrommet mitt ikke har noen ballsal, der jeg kommer lett til fødepumpen har jeg vurdert å anskaffe en elektrisk fødepumpe. * finnes det elektriske fødepumper med justerbart trykk? *stemmer det at lufting av maskin blir utrolig mye lettere? ihvertfall frem til HT pumpe. *Hva er ca levealder på en mekanisk fødepumpe. hvis jeg bytter nå (ut med vanntank osv.) er det noe som tilsier at denne må byttes i løpet av si 5 år med NORMAL drift. Fordelen med mekanisk jeg ser det er : Sviver maskinen sviver pumpen. (nb gjelder self. ikke ved brudd på armen eller ødelagt membran) Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
hifo Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 gamle mazda 626 har en forgassermotor og el fødepumpe.. den trykker bare ca 0,8 bar.. ville tro den passet til ditt bruk.. 78-82 modeller.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
horg Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 I gamlebåten(diesel) min monterte jeg el. fødepumpe,denne ble koblet over teningslåsen via ett rele.Valgt el. pga den var betydlig billigere en orginal mek.fødepumpe Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 Pris har ikke noe å si da original mekanisk kommer på ca 400 + frakt fra økonomideler. spm. er mer om hva som er den beste løsningen over litt tid. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
TMe Svart 10.Februar.2007 Del på Facebook Svart 10.Februar.2007 http://www.holley.com/12-802-1.asp Sjekk denne. Har hatt en slik på min dieselbil i mange år. Den har justerbar regulator og er justert til 14 psi. på min bil. Den er beregnet for bensin men pumper likegodt diesel. Det er en rotasjonspumpe som går kontinuerlig og støyer litt. Overdøver likevel ikke motorstøyen.Lufting går so en lek. Kjøpt hos en am-car deleforhandler. Husker ikke prisen, men helt billig var den ikke. Hadde i en liten periode en elektrisk pumpe av membrantypen. Denne ga pulserende trykk som tydeligvis ikke var høyt nok.Dette resulterte i pulserende motorgange. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.