Mahogny cruiser Startet 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2009 (redigert) Heisann! Jeg vurderer å sette båten bort for å få lagt opp nytt elektrisk anlegg. Er det noen verksteder i Rogaland som anbefales fremfor noen andre? Er det kanskje noen som vet om noen som er mobile, altså kommer "hjem" til deg for å gjøre denne jobben. Tenker da på noe i retning av Båtdoktoren. Så er det jo alltid ett spørsmål om pris. Er det i det hele tatt regningssvarende? Er det kanskje bedre å lappe på det som er, det fungerer jo... Redigert 1.Mai.2009 av Mahogny cruiser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Hvis du kan lappe selv, kan du vel bytte selv? Vil tro at det blir dyrt å sette bort arbeidet til andre... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Windy37GM Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 "If it ain't broken, don't ya fix it" :-) Slikt er ganske dyrt.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mahogny cruiser Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 føler meg ikke helt sikker. Det er 2-polete maskiner, skal vel da i utgangspunket ikke være nødvendig med anoder, men det trenger jeg virkelig. Da jeg slippet i fjor så var propellene "røde" i hjertet. Spennede å se i år hvordan det ser ut, med sink. Nå har jeg ikke hovedstrøm brytere montert, dette e noe som jeg uansett vil montere, for selv om jeg har nye batterier så tappes de alikevel. Nei det er vanskelig dette her, alle vil vel ha ett moderne anlegg i båten, men helt enig i det dere sier, er det virkelig verdt det... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Første du bør sjekke er om anlegget fortsatt er 2-polet. Ikke uvanlig at et anlegg som i utgangspunktet var 2-polet har blitt 1-polet fordi noen har lagt en forbindelse fra batteriminus til motorgods. Har du i tillegg landstrømsjord tilkoblet batteriminus kan dette være årsaken til korrosjonen. Sjekk med multimeter at det ikke er forbindelse mellom gods på motoren og kabelen som går til batteriminus. (kobl ifra batteriene under målingen) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 føler meg ikke helt sikker. Det er 2-polete maskiner, skal vel da i utgangspunket ikke være nødvendig med anoder, men det trenger jeg virkelig. Dette har i utgangspunktet ingenting med 1 eller 2 polt å gjøre, så lenge alt er i orden. Anoder trenger du uansett, så lenge du har metalldeler under vannlinjen. Rydd opp i det du har, det aller meste er helt sikkert OK! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.