roeren Startet 1.Mai.2009 Del på Facebook Startet 1.Mai.2009 Jeg har i mange år brukt Black Varnish under kobberstoffet, og det ser ut til at båtene hat hatt godt av dette. Det er også det jeg er blitt fortalt av andre, at BV er gode greier for treverket, og visstnok også har en viss virkning mot peleskjell oa. Men - "en viss virkning"? Vet noen noe mer konkret om dette? Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Virkningen er av begrenset varighet. Den gamle prammen min ble gjennomsauset med Carbolinium i bunn (Carbolinium er en langt mer tyntflytende utgave av Black Warnish) og deretter overmalt med Black Warnish, før endelig bunnstoff ble påsmørt. Båten lå sammenhengende på sjøen i to år. Jeg håpet at min omstendelige kreosotbehandling skulle forebygge pelemarkangrep, men den gang ei. Da båten ble tatt opp, hadde marken gått inn flere steder. Bare et knappenålshull er synlig der marken har gått inn, men rett på innsiden er markgangene centimetervide. gon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.