Jump to content

Motorom behandling

Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

Jeg skrubbet rent motorrommet igår og det ble fint og hvitt. Dog ble det helt matt, eller at det er kasnkje matt i utgangspunktet. Når jeg setter foten min der, blir det flekker som ikke går av uten å avfette. På forrige båt var det mere glatt, slik at dritten ikke festet seg. Jeg vil ha det glatt.

Må jeg da male eller lignende, kan jeg kanskje ha voks på? Andre ideer?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Ok, jeg må ha det inn med te-skje...

..eller flere tastetrykk om jeg må be ;-)

Hva er "skikkelig avfetting og rengjøring"? - Steg for steg

(Jeg har avfettet andre steder tidligere - med tydeligvis ikke godt nok... Derfor jeg spør.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Til avfetting kan du bruke sitrusrens eller f.eks sånn felg- eller motorromsrens som du får til bil.

Er ikke sikker på hvorvidt white- eller rødsprit er tingen til sånt, det vet sikkert andre bedre.

Etterpå pusser du over området med sandpapir. Hvor fint papir avgjøres av hvor speilblankt resultat du vil ha. Er det ikke så nøye kan du jo pusse med 80papir, skal det være smykkeskrinfinish trenger du nok 200papir - minst.

Gjør veldig godt rent etter pussing og mal i vei. Pass på å gjøre all malinga på en gang/dag da to komp. blir seigere og seigere når det først er utblanda.

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...