Jump to content

Båtplass til gummibåt

bjornas

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Zodiac FC 530. Som "alle andre" trenger jeg båtplass - men det er en annen diskusjon. Det jeg lurer på, er om det i nærheten av Oslo finnes en marina der jeg kan oppbevare båten (i "nedblåst" tilstand) og motoren på land - fortrinnsvis innelåst? Jeg ser for meg en eller annen lagerløsning kort ved vannkanten.

Noen som har innspill her?

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Henger er nok et praktisk alternativ om man har plass

Påenget med FB1860`s opplegg er at man ikke trenger plass selv.

Man setter hengeren på marinaens området, asfaltert, bevoktet, overvåket område med adgangskontroll og hele pakka på plass.

Så rygger man ned båten og setter den ut når man skal på tur. Etter turen drar man båten på hengeren, og hengeren setter man ifra seg på plassen, låst.

Det er utvidet fra 1-2 ramper, og lagt ut nye korttidsfortøyingsbrygger, sånn at man får sjøsatt på en enkel og elegant og trygg måte :smiley:

I tillegg fins det vann for spyling av hengerfelgene, vask av båten etter bruk osv på området.

Ikke er det plagsomt dyrt heller.

Suzuki

No boat needed..

Problemet med den løsningen er at jeg ikke har båthenger - og tror heller ikke jeg gidder å kjøpe en, fordi jeg ikke har plass til å oppbevare en oppblåst båt hjemme.

Er faktisk medlem i FB1860 og det virker greit å frakte båten på en vanlig lastetilhenger dit ned. Skal vel gå greit å pumpe den opp på stedet også. Men det vil nok kreve litt manpower å få sjøsatt den.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...