bjornas Startet 2.Mai.2009 Del på Facebook Startet 2.Mai.2009 Jeg har kjøpt en Zodiac FC 530. Som "alle andre" trenger jeg båtplass - men det er en annen diskusjon. Det jeg lurer på, er om det i nærheten av Oslo finnes en marina der jeg kan oppbevare båten (i "nedblåst" tilstand) og motoren på land - fortrinnsvis innelåst? Jeg ser for meg en eller annen lagerløsning kort ved vannkanten. Noen som har innspill her? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Suzuki Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Hvorfor ikke ha den på henger ? FB1860 har lagt til rette for " hengerbåter " på land, som kan settes ut av eieren ved behov. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 (redigert) Oksenøya marina (samme eier som Oslo Båtsenter) etablerer vel et såkalt båthotell i disse dager. Henger er nok et praktisk alternativ om man har plass Redigert 2.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Henger er nok et praktisk alternativ om man har plass Påenget med FB1860`s opplegg er at man ikke trenger plass selv. Man setter hengeren på marinaens området, asfaltert, bevoktet, overvåket område med adgangskontroll og hele pakka på plass. Så rygger man ned båten og setter den ut når man skal på tur. Etter turen drar man båten på hengeren, og hengeren setter man ifra seg på plassen, låst. Det er utvidet fra 1-2 ramper, og lagt ut nye korttidsfortøyingsbrygger, sånn at man får sjøsatt på en enkel og elegant og trygg måte I tillegg fins det vann for spyling av hengerfelgene, vask av båten etter bruk osv på området. Ikke er det plagsomt dyrt heller. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bjornas Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Problemet med den løsningen er at jeg ikke har båthenger - og tror heller ikke jeg gidder å kjøpe en, fordi jeg ikke har plass til å oppbevare en oppblåst båt hjemme. Er faktisk medlem i FB1860 og det virker greit å frakte båten på en vanlig lastetilhenger dit ned. Skal vel gå greit å pumpe den opp på stedet også. Men det vil nok kreve litt manpower å få sjøsatt den. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 lei deg en henger da vel så får du båten på vannet Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Men med løsningen Suzuki foreslår skal du vel ikke ha båten og hengeren hjemme om sommeren? Den skal vel stå på Karenslyst båtopplag eller hvor FB 1860 disponerer plass - men båten oppå? Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 OK - da har jeg misforstått Suzukis løsning. Det må jeg tenke nærmere på - får se på det opplegget der. Takk for innspill kara! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.