ing Startet 2.Mai.2009 Del på Facebook Startet 2.Mai.2009 Hei Legger ved noen bilde av et av årets prosjekt, håper bildene taler for seg selv. Ønsket snap davit som jeg kan gjemme vekk under badeplattformen, ikke bare for at det ikke er særlig pent med disse davitene montert oppe på badeplattformen, men også p.g.a sikkerhet (lett å snuble i og at noen kan hekte seg opp i disse ved bading. Alle deler i syrefast stål inkl. orginale weaver snap daviter og quick release. Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Hans-Petter Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 genial løsning . Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 (redigert) Flott løsning. Hvordan låses den i hhv. innfelt og utstrakt posisjon? Også, skråstaget fra plattform til akterspeil, det er ikke en del av daviten? Redigert 2.Mai.2009 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Den låses i innfelt posisjon ved hjelp av en skrue med fjør og kule (du kan skimte deler av den på siste bildet). I aktre posisjon stoppes den av et tversgående flattjern i forkant. Skråstagene er ikke en del av daviten. Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
mhemil Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Kjempebra. Hvis du har laget denne selv tipper jeg du kan sette opp en bestillingsliste og legge den ut her på BP . Kunne tenke meg en slik selv. Hvordan er festet oppunder plattform, regner ikke med du kommer til fra innsiden med gjennomgående skruer med skive og mutter? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 (redigert) flott løsning. er det tilstrekelig hold i skruene som fester stativet? Jeg ser for meg at det kan bli ganske store laster på disse skruene om man går i litt sjø (det skal jo ikke så veldig mye sjø før en 22 foter beveger seg litt opp og ned) Dersom man ønsker å bruke bolter med mutter på baksiden er mitt tips å skjære ut en 150mm inspeksjonsluke i midten der stativet skal monteres. Så kan man enkelt montere med godt anlegg på innsiden (det forutsetter at badeplatformen er hul). Luka gjør svært lite av seg. Vi har brukt dette da vi flyttet badestigen på båten vår i vinter. Redigert 2.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 (redigert) Har festet det med 16 stk 6 x 40 mm skruer, forrborret og fylte med TEC 7...................håper dette holder..... Daviten skal holde en Aquaquick 230 som er ca 46 kilo. Holder ikke dette kan jeg "sprette av" teak laminaten og feste daviten med gjennomgående skruer. Badeplattformen er ikke hul, en finerplate er innstøpt. Jeg har dessverre ikke laget den selv, har kun stått for "ide og regi" ;0) Redigert 2.Mai.2009 av ing (see edit history) Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 slett ingen dårlig ide og regi Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Takker, er egentlig ganske fornøyd. Egentlig rart at det ikke finnes noe å få kjøpt, men der er vel på grunn av at det ikke kan lages en type som vil passe for alle. Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
ing Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 på de første bildene kan en også skimte en av årets oppgraderinger 2 stk 6 x "underwater led" (hvite) fra www.xtremmarine.com Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
BårdK Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 (redigert) slett ingen dårlig ide og regi Det eneste jeg lurer på er om den korte avstanden mellom de to daviterne kan gjøre det tungt å dra opp båten og at den muligens vil ligge noe mer urolig? Redigert 3.Mai.2009 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Skulle gjerne hatt lenger avstand...............har trekt daviten helt ut til skråstagene, i tillegg er platene som quick releasene trekt så langt ut som mulig...........har litt over 60 cm center center avstand. Kunne ikke lage en davit som var bredere p.g.a badestige + at jeg har avrundet badeplattform og da ville jeg ikke klare å gjemme bort daviten i fremre posisjon som var kriterie nr. 1. Tror det går bra Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
TB2855 Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hmmm, 60 cm? Såg litt tvilsomt ut det der, tvila på på om ditta blir noken suksess. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ing Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hmmm, 60 cm? Såg litt tvilsomt ut det der, tvila på på om ditta blir noken suksess. He he, det skal nok gå bra ditta Korleis går det med luftinntaket ditt då ? Snar ferdig Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.