Jump to content

Sliding (hiding) snap davit på D66 dti

ing

Recommended Posts

Hei

Legger ved noen bilde av et av årets prosjekt, håper bildene taler for seg selv.

Ønsket snap davit som jeg kan gjemme vekk under badeplattformen, ikke bare for at det ikke er særlig pent med disse davitene montert oppe på badeplattformen, men også p.g.a sikkerhet (lett å snuble i og at noen kan hekte seg opp i disse ved bading.

Alle deler i syrefast stål inkl. orginale weaver snap daviter og quick release. :flag:

img_7410.jpg

img_7411.jpg

img_7412.jpg

img_7414.jpg

img_7403.jpg

"Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig"

flott løsning.

er det tilstrekelig hold i skruene som fester stativet? Jeg ser for meg at det kan bli ganske store laster på disse skruene om man går i litt sjø (det skal jo ikke så veldig mye sjø før en 22 foter beveger seg litt opp og ned)

Dersom man ønsker å bruke bolter med mutter på baksiden er mitt tips å skjære ut en 150mm inspeksjonsluke i midten der stativet skal monteres. Så kan man enkelt montere med godt anlegg på innsiden (det forutsetter at badeplatformen er hul). Luka gjør svært lite av seg. Vi har brukt dette da vi flyttet badestigen på båten vår i vinter.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Svart (redigert)

Har festet det med 16 stk 6 x 40 mm skruer, forrborret og fylte med TEC 7...................håper dette holder.....

Daviten skal holde en Aquaquick 230 som er ca 46 kilo.

Holder ikke dette kan jeg "sprette av" teak laminaten og feste daviten med gjennomgående skruer.

Badeplattformen er ikke hul, en finerplate er innstøpt.

Jeg har dessverre ikke laget den selv, har kun stått for "ide og regi" ;0)

Redigert av ing (see edit history)

Skulle gjerne hatt lenger avstand...............har trekt daviten helt ut til skråstagene, i tillegg er platene som quick releasene trekt så langt ut som mulig...........har litt over 60 cm center center avstand. Kunne ikke lage en davit som var bredere p.g.a badestige + at jeg har avrundet badeplattform og da ville jeg ikke klare å gjemme bort daviten i fremre posisjon som var kriterie nr. 1.

Tror det går bra :sweat:

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...