Duploen Startet 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2009 Heisann jeg har en Mariner viking 10hk(18hk) ca 1995 mod,den har slutta og sprute kjølevann.kan det være noe anna en Imperlleren jeg må bytte? en dag spruta den og dagen etter spruta den ikke så spruta den igjen osv. har selvfølgelig stopa motoren etter 2-3 min når jeg har sett at det ikke har kommt noen kjølevann ut. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Skader sikkert ikke å bytte impellern....ihvertfald undersøken den, men sjekk slangen som går ifra nedre deksel og til motor blokka ( slangen til "kjølevanns" utløpet ), er ikke grov så den kan gro igjen. Dette uttaket er bare en indikator, mesteparten av kjølevannet slippes ut inne i stammen. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
rhummels Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Hei! Er rimelig sjeldent at impelleren ryker på disse motorene. Er heller sansynlig at det er termostaten din som fjusker. Ta den ut og se om det kommer kontinuerlig vann i kontrollstrålen. Forresten så får du ikke mer enn 15HK ut av en viking, uansett hvor mye du ønsker det :D R Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Har selv en 1997 Mercury Viking. Tok allerede første året bort strypeplaten som satt mellom forgasser og motorblokk. Da skal motoren yte 15 Hk som allerede nevnt her og ikke 18 Hk. På min motor har ALLTID termostaten "åpnet og lukket" og hele tiden medført periodisk full stopp på vannstrålen ned fra motoren. Dette har imidlertid primært vært på tomgang og lave turtall. På full fart er termostaten åpen hele tiden på min motor. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Duploen Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Tusen takk får gode råd:),eg har no bytta imperllern og det var jo ikke den det var:/. Det vist termostaten som sto kubb:).. Det er 18hk! er en motor versjon av denne type som kan bli det 99% sikker.Ha en gode dag båt folk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.