Jump to content

Hva er kvinnens arbeidsoppgaver ombord?

litt peiling

Recommended Posts

jo det skal jeg fortelle dere......... lage mat, polere båten, lage barn er vi ferdig med å lage for lenge siden, fylle vann, betale drivstoff, og fylle det å da, ta fortøyninger, ta ankeret, pusse vinduene når ikke vannspylingen ikke virker, hente øl når gubben befaler, vaske båten utvendig og innvendig, være håntlanger, lage trapp, snekre litt når det trengs, pakke bilen for alt som skal med i båten, handle, få alle ting ombord i båten, handle inn dupeditter som kapteinen skal leke seg med....... etc... etc... men livet er herlig til sjøs uansett :cheers:

Ha en god dag

Berit

Ombord hadde det vært kjekt med en fru som blant annet ville/kunne hjelpe med klargjøring av fendere og tauverk ved ankomst/avgang. Men siden hennes rolle heller faller på å passe junior fra å hoppe overbord eller plukke i stykker båten, mens jeg kan kosentrere meg rundt det andre praktiske ved båt er jeg fornøyd med det :yesnod: Utover dette har hun også delt oppgave å holde orden ombord og se seg ut nye reisemål der Vero moda butikker og kjøpesentre kan utforskres :lol: Bortsett fra når vi legger oss i uthavn da, da blir det berre grillmat og godt å drikke og relax, og farten blir satt ned fra transportetappefart til snekkefart :crazy::lol: Båtlivet har mang en side :giggle:

Bør ikke en hver "frue" ombord, kunne starte/stoppe motor, ha generel sjøkunnskap, kunne legge til, fortøye og lese draft. En slags "annen-pilot".

Min frue, liker å innta en behagelig "sol-plass" med et glass kald vin. Men hun er da klar når brygga nærmer seg, og hopper i land (uten å få kjeft) og hun fortøyer på sin måte. Ellers føler jeg vel at jeg havner med det meste :rolleyes:

Fruens oppgaver er klargjøring av tauverk, fendring, vaske vinduer, lage mat ( unntatt frokost ), proviantering og ellers være en hjelpende hånd, når kapteinen trenger det :yesnod:

Ellers så er jeg av den oppfattning at hun skal bare nyte tiden ombord ( husmorferie ), da det gjør det lettere og få hene med på sjøen :lol:

Du glemte :

-og mye mye mye mer

:smiley:

Og du glemte at nedi båten finner hun frem der hun gjemmer alle tingene ,kan ikke noe for at hun flytter på alt :crazy:

Må få montert et gyro compass i panna på ho så hun kan finne frem på fjorden og så slipper jeg å kjøre også :lol::lol::lol:

Men det skal hun ha hun stortrives på sjøen :wflag: og det er det viktigste :smash:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...