litt peiling Startet 2.Mai.2009 Del på Facebook Startet 2.Mai.2009 Hva er kvinnens arbeid ombord? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Vaske, lage middag og lage barn Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hun har ansvar for maskineriet... Sitér dette innlegget Link to post
Fru LALUNA II Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 jo det skal jeg fortelle dere......... lage mat, polere båten, lage barn er vi ferdig med å lage for lenge siden, fylle vann, betale drivstoff, og fylle det å da, ta fortøyninger, ta ankeret, pusse vinduene når ikke vannspylingen ikke virker, hente øl når gubben befaler, vaske båten utvendig og innvendig, være håntlanger, lage trapp, snekre litt når det trengs, pakke bilen for alt som skal med i båten, handle, få alle ting ombord i båten, handle inn dupeditter som kapteinen skal leke seg med....... etc... etc... men livet er herlig til sjøs uansett Sitér dette innlegget Ha en god dag Berit Link to post
SeaRaymond Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Ombord hadde det vært kjekt med en fru som blant annet ville/kunne hjelpe med klargjøring av fendere og tauverk ved ankomst/avgang. Men siden hennes rolle heller faller på å passe junior fra å hoppe overbord eller plukke i stykker båten, mens jeg kan kosentrere meg rundt det andre praktiske ved båt er jeg fornøyd med det Utover dette har hun også delt oppgave å holde orden ombord og se seg ut nye reisemål der Vero moda butikker og kjøpesentre kan utforskres Bortsett fra når vi legger oss i uthavn da, da blir det berre grillmat og godt å drikke og relax, og farten blir satt ned fra transportetappefart til snekkefart Båtlivet har mang en side Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Ganske enkelt: de samme som mine... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hun er den som drasser med seg alt det jeg ikke ante at vi hadde bruk for... Jeg er mer typen som tar ungen og bikkja i ene armen, ekkolodd i den andre og rusler avgårde bli og fornøyd Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Cerveza Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Primært har hun tatt ansvar for bunkring av proviant, men vi prøver å dele på en del av de praktiske oppgavene. Hun har lært å ta ned seilet, starte motoren, samt å legge til kai. På sikt har hun lyst til å ta et seilkurs. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 jo det skal jeg fortelle dere......... Du glemte : -til enhver tid gjøre rede for hvor tingene han leter etter ligger. -påhengsmotorholder helt akter i litt bølger -og mye mye mye mer Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Bør ikke en hver "frue" ombord, kunne starte/stoppe motor, ha generel sjøkunnskap, kunne legge til, fortøye og lese draft. En slags "annen-pilot". Min frue, liker å innta en behagelig "sol-plass" med et glass kald vin. Men hun er da klar når brygga nærmer seg, og hopper i land (uten å få kjeft) og hun fortøyer på sin måte. Ellers føler jeg vel at jeg havner med det meste Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 (redigert) hun fortøyer på sin måte. Gordisk knute? Redigert 3.Mai.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Den gordiske knuten var en trylleknute som fantes i Zevs' tempel i oldtidsbyen Gordium (Gordion) i Frygia i Lilleasia. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hei, Hjemme er du hun som styrer det meste. Ombord bytter vi roller, så da får hun slappe litt mer av. Perfekt i hverdagen for meg og så ser hun frem til å være med i båten . Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Fruens oppgaver er klargjøring av tauverk, fendring, vaske vinduer, lage mat ( unntatt frokost ), proviantering og ellers være en hjelpende hånd, når kapteinen trenger det Ellers så er jeg av den oppfattning at hun skal bare nyte tiden ombord ( husmorferie ), da det gjør det lettere og få hene med på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Du glemte : -og mye mye mye mer Og du glemte at nedi båten finner hun frem der hun gjemmer alle tingene ,kan ikke noe for at hun flytter på alt Må få montert et gyro compass i panna på ho så hun kan finne frem på fjorden og så slipper jeg å kjøre også Men det skal hun ha hun stortrives på sjøen og det er det viktigste Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hansi Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 (redigert) Sitte rolig, sørge for nok kald drikke og åpne, servere disse når behovet melder seg. Bortsett fra det er hele tråden meningsløs etter mitt syn. Redigert 3.Mai.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hun kan jo i tilegg til en vis grad anses som en liten balast som kan forflyttes uten bruk av balastpumpe. Forøvrig baker hun brød og boller. I tidligere tider stimulerte og avlivet hun også morabrø. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Selv er jeg igrunn overasket over min kommende fru hu er rimerlig fersk når det gjelder båtliv.Men alikevel ganske så engasjert i ting som foregår,mer en det jeg trodde.Hu kjører og manøvrerer som ei gudinne.Jeg har ikke anstrengt meg for lære hu det???(Kansje hu var skipper i sitt tidligere liv??? ) Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Capt'n Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hva er kvinnens arbeid ombord? Pynter opp i båten Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Komlo Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Ta seg bra ut Sitér dette innlegget Link to post
torpejenta Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 ikke greit å være mann skjønner jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Først og fremst må en vel greie å få "dama" med ombord, og så kan arbeidsoppdragene, ønskene fordeles derfra. Per Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Ta seg bra ut Skulle jeg ha ønsket ja! Sitér dette innlegget Link to post
Canargo Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 "Hva er kvinnens arbeidsoppgaver ombord" Min kjefter og smeller som berre f,, no eg ikkje gjør som ho sier. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Her vi bor er det det herrens år 2009 ikke 1950 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.