Jump to content

Båtlivet er fantastisk herlig!!!


Baltic

Recommended Posts

I dag har vi vært stort sett hele dagen på sjøen sammen med et vennepar. Vi har gått i land og grillet og vi har kjørt gummibåt med påhenger'n. Jeg kjørte med guttene langs land slik at de fikk se noe av livet på havbunnen og masse fugleliv på en av øyene i Oslofjorden som er fuglereservat. Både ungene og vi voksne har hatt en aldeles flott dag i skjærgården!

 

Fikk virkelig følelsen av at sommeren er kommet. God temperatur, vindstille, masse folk på strendene, folk som badet, enormt med båter på fjorden og mange som hadde gjort landhugg på øyene. I middagsbukta var det et yrende liv av båter og folk. Flere isbåter hadde stor omsetning, både av is og brus. Ja, vi er heldige som har båt (-er) på slike dager.

 

Som jeg sier: Hvorfor løpe til fjells når du kan kose deg ved sjøen? Ahh,- for et herrrlig liv!!!

 

 

 

Hilsen oss i Baltic'en:    :lol:      :lol:         :lol:             :lol:             :wink:

 

                                    Mor        Far         Sønn 1        Sønn 2        Sønn 3

                                     

Link to post
Share on other sites

Var faktisk ut å fisket i dag, det ble mat til "pus".........

Skemmer bort katta!  :lol: Fisken er vel menneskeføde og godt spisandes der oppe i Trøndelagen? Er ikke dette i nærheten av Bjugn kommune? - rent og klart vann der? Var og prøvekjørte en sjark der oppe i vinter, ved Brekstad - Høybakken. Flott natur! Noe for en fiskeentusiast. Det går noe større sei der enn her i Østfold!  :wink:

 

:lol: Fortsatt, skitt fiske!  :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Skemmer bort katta!  :lol: Fisken er vel menneskeføde og godt spisandes der oppe i Trøndelagen? Er ikke dette i nærheten av Bjugn kommune? - rent og klart vann der? Var og prøvekjørte en sjark der oppe i vinter, ved Brekstad - Høybakken. Flott natur! Noe for en fiskeentusiast. Det går noe større sei der enn her i Østfold!  :lol:

 

:lol: Fortsatt, skitt fiske!  :lol:

Ja når det gjelder geografi så fulkte du med i timen, inner-tier.

 

Jo klar vann og bra fiske, men jeg trur katta liker fisken bedre en jeg. Når jeg får fisken i "fiskmat" form (hjemmelaget fiskekaker osv) da er det en delikatesse, men kokt fisk - det går ned, men .......

 

Ja i dag var det et nydelig vær og kona fisket som bare det.

 

Fiskeslo i min NYE båt -  :wink:

Må gjennom det for å holde husfreden.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Ja, båtlivet er herlig! Har hatt pinsetur langs sørlandskysten. Litt vind - først NV, så østlig i dag, men det stilner av fullstendig på kvelden. Da er det herligå sitte å se sola gå ned med noe godt i glasset :flag:.

 

Men i dag var det frisk østlig vind oppi kuling - 14- 15, men hva er det meterologene driver med?? De meldte om skiftende bris til langt på dag!! I dag har de bommet fullstendig.

Link to post
Share on other sites

Ja i dag var det et nydelig vær og kona fisket som bare det.

Fiskeslo i min NYE båt -  :flag:

Må gjennom det for å holde husfreden.

John_Kr,

 

En båt som ikke tåler å bli brukt, en båt som tåler fiskeslo bare med et nødskrik   -   nei, det kan du vel ikke mene i fullt alvor.

 

Da går du jo glipp av båtlivets beste sider: avslapping, fred og ro . . . .

 

mvh

Poseidon

(som tåler både bruk, fisk, slo og blod...)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg er misunnelig på dere som har fått tilbringe pinsehelga ombord i båten, mens jeg sitter fanget på en plattform i Nordsjøen.

Men når jeg kommer hjem skal jeg ta det igjen i rikt monn.

Kos dere!!

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Link to post
Share on other sites

John_Kr,

 

En båt som ikke tåler å bli brukt, en båt som tåler fiskeslo bare med et nødskrik   -   nei, det kan du vel ikke mene i fullt alvor.

 

Da går du jo glipp av båtlivets beste sider: avslapping, fred og ro . . . .

 

mvh

Poseidon

(som tåler både bruk, fisk, slo og blod...)

Det var jo litt spøk dette da, men jeg må erkjenne at jeg vasker båten grundig etter hver fisketur. Soltørket fiskeslo/blod er nesten umulig å bli kvitt.

 

Jo fiske må til, det er jo en del av båtlivet. Man blir fort lei av å bare kjøre tur.

 

:flag:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Og for en fantastisk PINSE!!  :smiley:

 

Her sitter vi røde som tomater etter en litt farefull omgang med sola, og mimrer litt om en fantastisk helg i hvalers skjærgård.

 

Bilde

Lå i natt på børholmen rett utenfor skjærhalden

 

Bilde

Da var det viktig med en liten ankerdram :cryin:

:smiley:

 

Bilde

Og dagen derpå var det på tide med et morgenbad  :wink: i 14 grader.

 

 

GipsyGirl fikk på plass sin baatplassen.no vimpel i helgen, og ventet i spenning på å se andre, men det uteble denne helgen. Skippern var uansett stolt over en meget fin vimpel.

 

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

En helt fantastisk helg, spesielt for oss båtfolket. Har aldri sett så mange båter i Middagsbukta på en gang før, som det var i går og i dag. Det var helt utrolig flott og vi hadde med venner (forskjellige) begge dagene. Hvis ikke dette har vært god reklame for å få venner til å kjøpe båt, vet ikke jeg. Vi har ihvertfall kost oss VELDIG og vi er strålende fornøyd med nybåten vår. De praktiske løsningene overgår våre forventninger og båten er "kjempesosial".

 

I sånt vær som vi nå har hatt i helgen får vi opplevelser som vi kan leve lenge på, håper ikke at det blir nødvendig. Ønsket er jo at slik må det bli hele sommeren...   :sad:     :sad:

Link to post
Share on other sites

Mjøsa viste seg også fra en meget god side i Pinsa. Var på Hamar fra lørdag til Søndag, en masse båter fra forskjellige havner rundt omkring i Mjøsa hadde slått seg til der for natta. Hadde en fin kveld og natt der. Reiste så vi var hjemme kl 13.30 på lørdag, der kom det besøk som også plasserte seg i snekka. Turen gikk da til Kapp for å kjøpe is... (1,5 time hver veg på 2000 r/min) Koselig med en båt full av venner... Gleder meg til fortsettelsen...  :sad:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...