Cosminkz Startet 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2009 Hei. Vi har en 1979 model Nidelv 24 og trenger en ny kalesje. Har noen en idé hvor og hvordan vi skaffer slik utstyr? Vi er i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Hei Det finnes mange som leverer kalesje til din båt etter mal. Vil tro du kanskje er litt sent ute hvis du skal ha kalesja før sommeren, men du kan jo forsøke litt rundt. Jeg endte opp med Jens Sagen da jeg bestilte i vinter, ellers finnes Alf Hansen og mange andre lokale firmaer. Lykke til Mvh Onsing Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Helly Hansen lager også til Nidelv. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Jens Sagen Helly Hansen Det er samme firma dere snakker om! Helly Hansen avd. Jens Sagen her i Kristiansand lagde til min Joda 7500. Den passet perfekt, er vanntett, ser bra ut, lukter godt, smaker godt osv. osv... Anbefales. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Jens Sagen i Kristiansand leverte til meg i fjor. (Nidelv 24 1978 modell) Kunne levere nytt bøylesett også. De trenger å vite mal-nummeret på kalesjen. På min kalesje var det festet i taket, skjult av den bakerste tak-bøylen... Kan også stå nederst på kalesjen (ned mot glassfiberet). EDIT: Glemte å legge til at de hadde ferdigsydde på lager. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hansi Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Alf Hansen har avdeling i Leangbukta Maritime Senter. De har egen bryggeplass der hvor du kan kjøre båten inn om så er for å eventuelt ta mal / tilpasse kalesje. Lettere kan det ikke bli. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøentusiast Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) Eg kjøpte ny hos Jens Sagen i fjor til min Nidelv 24 (79-mod). De sendte fargeprøver og var veldig hyggelige. Sendte kun malnummeret (innsydd i den gamle kalesjen) til de, kjempe enkelt. Kjøpte også nye bøyler. Kalesjen passet perfekt, er veldig fornøyd. Hele herligheten kostet rundt 10 000 - 12 000.... Redigert 4.Mai.2009 av Sjøentusiast (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 38 Cruiser 04-mod Nidelv 24 79-mod Link to post
Estelle Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Kjøpte også kalesje fra Jens Sagen til Nidelv 24 for tre-fire år siden. Veldig fornøyd med kvaliteten og servicen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.