Targa 23.1 Startet 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2009 Er det noen som kjenner til eldre Borg Warner gir? En kompis har en 150 hk Sabb Ford og et 78 mod Borg Warner gir med utveksling 1,5-1 i båten sin. Problemet er at giret glipper på ca 1900 omdr. Han har målt oljetrykket til ca 9,3 bar. Noen som har gode råd? Hvilken olje skal brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 (redigert) Skulle det ikke være ATF olje på disse ??.... Det ligger manualer her og her Og siden BW oppgir psi på trykkene kan denne være god å ha. Redigert 3.Mai.2009 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) Skulle det ikke være ATF olje på disse ??.... Det ligger manualer her og her Og siden BW oppgir psi på trykkene kan denne være god å ha. Takker for hjelpen Redigert 4.Mai.2009 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) Riktig olje er brukt, oljenivå og trykk ser ut til å være som dei skal, kan det være lamellene som er slitt? Redigert 4.Mai.2009 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 For å slippe å skifte lammeler vet jeg det er noen som bruker olje som er beregnet for væskefylte bremser denne olja har bedre gripeevne og de har da fått kassa til å fungere uten å slippe. Sitér dette innlegget Link to post
sildåpote Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Har Borg Warner selv, power slot velvet, 1.52:1. Det slipper når det har for lite olje. Giret skal ha dexron olje(rød automat gir olje), er vel kun DXIII som er å få tak i nå, funker fett. Husk at du skal peile oljen rett etter du har stoppet motoren. Ergo når motoren har stått en tid så skal det se ut som du har for mye olje på peilepinnen fordi dar har det rent olje tilbake på giret fra kjøler. Sitér dette innlegget Link to post
sildåpote Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 http://www.skidim.com/departments.asp?dept=1098 her får du diverse reserve deler til enkelte Borg Warner gir. Jeg har manualer til giret, kan sende på mail evt, du finner det på nettet også, men husker ikke hvor. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Siden flere av betegnelsene på ATF olje er blitt endret har ZF gitt ut en oppgradert tabell. ZF sin anbefalingstabell til marine gear, inneholder anbefalinger til HBW, ZF og BW kasser. http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Interoel...D=1&id=2478 Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Uansett om en bytter olje er det vel et tegn på slitasje når det slipper, eller har jeg feil ? Gearet er jo fra 1978. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Jeg ser du har målt trykket og den skal ikke glippe med et trykk på over 9. Det du bør sjekke for sikkerhets skyld, er at gear sjalteren nede på selve gearet beveger seg nok. Dersom wire til gearet går tregt kan du bli lurt, da hender det at gearet ikke går helt i inngrep og det glipper. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Tusen takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.