Mouche Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Hempel Gelcoatcleaner gjør jobben, men det gjør også saltsyre (har og har brukt/prøvd begge). Prøvde å kjøpe oxalsyre på apotek i fjor, men til den prisen de skal ha for det så er det faktisk mye billigere å kjøpe Hempels produkt og aller billigst blir saltsyre fra jernvarehandelen, etter mitt syn og erfaring! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mouche Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) dobbelpostet Redigert 9.Mai.2009 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Jeg var innom Maritim nå for å kjøpe bunnstoff, så da tok jeg med meg Hempel Gelcoat Cleaner i pulverform. Stod der i hylla, så da prøver jeg det. Var innom Biltema og hentet Black Streak remover - så kan jeg få testet begge på samme båt. Fjerner overnevnte (alle ting egentlig) voks fra i fjor osv... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Ok. Kjøpt og testet: Black Streak remover hadde ingen virkning på min gelcoat. Like gul etterpå (i vannlinjen). Hempel Gelcoat Cleaner derimot fungerte fantastisk bra! Blandet til en tynn "pasta" av pulveret og litt vann. Fuktet skroget der jeg skulel ha det på Smurte ut et tynt lag av pastaen med svamp Lot det virke i ca 20 minutter Gikk over med våt svamp innimellom (når det begynte å tørke) Avsluttet med å gnikke (relativt lett) med svamp Spylte godt av med vannslangen Resultatet var at all gulfargen er borte. Eksosen på bakenden også... Anbefales! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 At Black Streak Remover (svartstrekfjerner) ikke fungerte på den gule stripen, var vel ingen overraskelse? Den er beregnet på de svarte stipene nedover siden av båten som skyldes sot og annen forurensing i luften, ikke dritt i vannet som setter seg i vannlinjen. Men til disse svarte stripene er den uovertruffen. Og den tar ikke voksen heller. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JFE Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Hempel Gelcoatcleaner in action Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 At Black Streak Remover (svartstrekfjerner) ikke fungerte på den gule stripen, var vel ingen overraskelse? Nei, på ingen måte LarsH. Men Lustpånybåt skrev: Black stripe remover fra biltema, konge produkt.Tok alt på min båt... og jeg startet hele tråden med å spørre etter hva som fjerner det brune i vannlinjen. Så jeg tenkte jeg kunne prøve. Hadde blitt overrasket hvis det fungerte jeg... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
princess 412-2 Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 brukte vannlinjerens fra maritim på hele bunnen min i år,pga av at den ikke har vært bunnsmørt før så var det ganske gult,båten ble akkurat som ny under etterpå å det beste av alt var at det kostet kun 59kr flaska på maritim Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Flott, da har vi et annet alternativ. Jeg vurderte å ta med den, men droppet den til fordel for Hempel sin. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
arnstein156 Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) Bruker Deep Clean. Ligger også i brakkvann, og har samme problem. Deep Clean fikser dette uten særlige anstrengelser. http://www.maritimstart.com/testresultat.shtml Redigert 9.Mai.2009 av arnstein156 (see edit history) Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Careka Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) Hempel Gelcoatcleaner in action Jarle Det var godt å se deg i Arbeid, jarle. men til tema, Jeg bruker Sitronsyre til samme jobbe. men det skal ikke stå på forlenge da skader den gelcoten. Dette fjerner så godt som alt du vil ha bort. Skyll godt med vann etterpå. f.eks Vask teaken med dette og den blir som ny. Blander sitronsyre pulver oppi vann, røret rundt og det er klart til bruk. hvor mye jeg har oppi, ? sånn passe en neve pellets på ei bøtte trur eg Redigert 9.Mai.2009 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lippert Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Bruker Deep Clean. Synes den rett og slett er for sterk. Krever nesten bruk av gummihansker og får du en sprut på klærne så blir det hvite flekker. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Jeg bruker Sitronsyre til samme jobbe. Hvor kjøpes dette? Hvordan bruker du den? Hva er "for lenge"? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
lasseolsen Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Hei, jeg kjøpte Autosol på Clas Olsson. Fungerer strålende. Se bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Autosol fungerer fint, men det er en rubbing og sliper derfor gradvis ned gelcoaten.... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Jeg (trådstarter) behandlet hele båten med Autosol i fjor og er strålende fornøyd. Men da det er slipemidler i Autosol ville jeg ikke bruke det i vannlinjen på båten i år, bare bli kvitt gulfargen. Hempels Gelcoat Cleaner gjorde susen, uten noe særlig skrubbing i det hele tatt. Egentlig ganske løst med svamp... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
lasseolsen Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Da er det i så fall jeg som har skrevet feil navn. Det middelet jeg brukte så ut som Zalo, og var bare og pensle på, ta en kaffe og skylle av igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Edit: Jeg skrev feil. Nytt innlegg her: Autosol er vel et merke, så selv om de fleste (inkl meg) tenker på det som et slipemiddel kan de ha et annet middel som fungerer som du sier. Husker du innpakningen: Tube eller boks? Min Autosol er lys grå "pasta" i en boks... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
roaldbj Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Fordelen med å bruke saltsyre som bl.a. Lars H. anbefaler, er at du også kan bruke denne til å fjerne rust på syrefast beslag. Men vær nøye med verneutstyr og rikelig vann. Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Det jeg brukte heter Autosol Waterlinecleaner. Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=73633974 Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Jeg (trådstarter) behandlet hele båten med Autosol i fjor og er strålende fornøyd. Da forslår jeg at du kanskje selger båten før du prøver å lakkere den om. Mener å huske at Autosol inneholder silikon. Og gjør den det ikke, så får vi nok høre det. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Hmmm... Jeg skal ikke lakkere båten. Har aldri nevnt det heller... Er strålende fornøyd med glansen og fargen som er jeg Ville bare bli kvitt den gule "ferskvannsranden" på båten... Hva er det jeg har kommunisert som får deg til å tro at jeg vil lakkere båten? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ingen ting. Det bare hender at folk gjør det og Autosol fordyrer prosessen. Sorry Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Har også had dette probleme har brukt rustvask dette har hjulpet meg er veldig fornøyd fort og lettvint Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.